- Lokalizacja w aucie: Oś przednia, z lewej strony
- Długość [mm]: 634
- Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
- Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTEX | 832844 |
CEVAM | 5912 |
CIFAM | 655-1213 |
EAI | T39141 |
EAI | T39143 |
ERABENELUX | DA308771 |
FRIESEN | FDS2130 |
GR | PE3331 |
GR | PE3345 |
GSP | 210414 |
IPD | 33-2447 |
KAMOKA | CT1138979 |
LPR | DS52344 |
MAXGEAR | 49-1770 |
METELLI | 17-1213 |
PSA | 16 137 324 80 |
PSA | 3272 LE |
PSA | 3272 LF |
PSA | 3272 LG |
PSA | 3272 LH |
PSA | 3272 TZ |
PSA | 3272 VA |
PSA | 98 003 873 80 |
RCAFRANCE | C908N |
SHAFTEC | C264L |
SHAFTEC | C266L |
SHAFTEC | P228L |
SHAFTEC | P229L |
SHAFTEC | P233L |
SHAFTEC | P236L |
SHAFTEC | P238L |
SHAFTEC | P268L |
SHAFTEC | P269L |
SHAFTEC | P270L |
SHAFTEC | P273L |
SHAFTEC | P274L |
SHAFTEC | P275L |
SHAFTEC | P277L |
SKF | VKJC 4051 |
SPIDAN | 24668 |
SPIDAN | 25115 |
TRISCAN | 8540 28674 |
Technika | 28141A |
CITROËN
|
DS
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.
W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.
Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.
Era Benelux to belgijska firma motoryzacyjna. Producent jest obecny na rynku od 1991 roku. W pierwszych latach działalności firma skupiała się na działalności w krajach Beneluksu. Początkowo wcale nie planowano ekspansji, jednak sukces zaskoczył nawet włodarzy firmy. Rozszerzenie działań na koleje rynki było zatem oczywistością. W ten sposób części Era Benelux pojawiły się w zasadzie w całej Europie. Dzisiaj jest to już renomowany producent auto części z różnych kategorii. Wysoko cenione są alternatory i rozruszniki Era Benelux. Jednak na uznanie zasługują także elementy układu kierowniczego, w tym drążki i przekładnie kierownicze. Ponadto firma zajmuje się również produkcją części klimatyzacji, układu zapłonowego i hamulcowego. Oferta jest cały czas poszerzana o kolejne pozycje w katalogu.
Producent części samochodowych Era Benelux oferuje produkty wysokiej klasy, dostępne w relatywnie niskich cenach. Auto części tej marki nieustannie są poddawane rygorystycznym testom. Dzięki temu klienci mają pewność niezawodności podzespołów pochodzących z belgijskiej fabryki. Przedsiębiorstwo Era Benelux nadzoruje produkcję na wszystkich jej etapach. Co więcej, firma samodzielnie zajmuje się również dystrybucją części na terenie Europy.