- Typ skrzyni biegów: Przekładnia manualna
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia, z lewej strony
- Długość [mm]: 595
- Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
- Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CIFAM | 655-554 |
EAI | T58225 |
ERABENELUX | DA50400 |
GSP | 260013 |
LPR | DS37095 |
METELLI | 17-0554 |
OPEL | 374321 |
OPEL | 374327 |
OPEL | 374775 |
OPEL | 90538602 |
OPEL | 9117407 |
OPEL | 93184254 |
RE-EX | DS9750 |
SERCORE | 12662 |
SKF | VKJC 1657 |
SPIDAN | 24066 |
TALOSA | 76-OP-8003 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.
W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.
Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.
General Ricambi to włoski producent części zamiennych. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych autoczęści, jednak główne linie produkcyjne stanowią elementy układu przenoszenia napędu oraz układu kierowniczego. W katalogu produktów znajdują się m.in. przekładnie kierownicze, ale również przeguby, półosie oraz wały napędowe. Ponadto, firma wprowadza do produkcji coraz więcej elementów układu hamulcowego. Już dzisiaj wybór zacisków hamulcowych General Ricambi jest całkiem spory.
Przekładnie kierownicze General Ricambi, jak również elementy układu przeniesienia napędu oraz układu hamulcowego to części samochodowe, które są nie tylko produkowane, ale również dystrybuowane przez włoskie przedsiębiorstwo. Firma posiada liczne magazyny zlokalizowane we Włoszech oraz w Hiszpanii. Rozległe hale oraz nowoczesne systemy logistyczne zapewniają szybką i sprawną dystrybucję części samochodowych General Ricambi.
Marka General Ricambi jest znana we Włoszech od ponad 30 lat. Nieco krócej, jednak również od wielu lat, firma działa także na rynkach zagranicznych. Obecnie autoczęści General Ricambi są eksportowane do 17 krajów. Firma posiada bogatą ofertę części zamiennych, które trafiają na aftermarket. Jednak General Ricambi współpracuje również z producentami samochodów, dostarczając części do pierwszego montażu. Z roku na rok General Ricambi staje się coraz bardziej rozpoznawalną i cenioną marką, już nie tylko we Włoszech, ale w całej Europie.