- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Długość [mm]: 715
- Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
- Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BERTOLOTTI | SPI22077 |
CIFAM | 655-076 |
DA SILVA | 431T |
EAI | T49071 |
GLO | S311 |
GR | RE3079 |
GSP | 244006 |
LOEBRO | 301885 |
LPR | DS39051 |
METELLI | 17-0076 |
NK | 503917 |
OPENPARTS | DRS6022.00 |
RE-EX | DS2600 |
REMSA | DRS6022.00 |
REMY | DRDS27049 |
RENAULT T | 77 01 351 607 |
RENAULT T | 77 01 465 773 |
RHIAG | D301885 |
RHIAG | D90076041 |
SBS | 1701503917 |
SERCORE | 12791 |
SKF | VKJC7887 |
SNRA | R1410 |
SPIDAN | 22077 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.
W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.
Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.
IPD to niemiecka marka obecna na rynku motoryzacyjnym od ponad 20 lat. Firma jest częścią grupy HEPU&IPD. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w dostawie zamiennych części samochodowych, uchodzi za uznanego dostawcę na całym świecie. Wśród produktów oferowanych przez IPD znajdziemy m.in.:
Części oferowane przez IPD wytwarzane są we współpracy z producentami oryginalnego sprzętu. Dzięki temu klienci mają pewność, że jakość produktu oraz standard wykonania jest bardzo wysoki.
Części zamienne IPD są nie tylko dobrej jakości, ale także ich dostępność jest bardzo duża. To zasługa dużego centralnego magazynu, który zapewnia gotowość do wysyłki zamówionego towaru w szybkim tempie oraz innowacyjnych rozwiązań, które gwarantują wysoką jakość komponentów.
Oferowane przez IPD części samochodowe można znaleźć u bardzo wielu specjalistów motoryzacyjnych, w warsztatach i serwisach naprawczych oraz u dealerów na całym świecie.
IPD swój asortyment nieustannie dopasowuje do obecnego zapotrzebowania rynku motoryzacyjnego. Ich globalny sukces to także zasługa komponentów, które można nabyć w atrakcyjnej cenie.