- Średnica 2 [mm]: 78
- Średnica 1 [mm]: 82
- Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
- Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
- Wymiar gwintu: M22 x 1,5
- Długość [mm]: 947
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CIFAM | 655-375 |
DA SILVA | 6402T |
DA SILVA | 6404T |
FORD | 1141768 |
FORD | 3652045 |
FORD | XS4W3B436BB |
GR | FO3192 |
GSP | 218102 |
JPN | 40P9020-JPN |
LOEBRO | 304235 |
LPR | DS21072 |
MEYLE | 7144980026 |
RE-EX | DS7924 |
REMY | DRDS10070 |
SERCORE | 12576 |
SERCORE | 12577 |
SERCORE | 22577 |
SHAFTEC | FO166R |
SHAFTEC | FO166RN |
SKF | VKJC5731 |
SPIDAN | 23301 |
FORD
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Wał napędowy - półoś IPD 33-1609 | IPD | Brak ceny |
Przegub napędowy - kompletny IPD 31-2588 | IPD | Brak ceny |
Wał napędowy - półoś BORG & BECK BDS1503 | BORG & BECK | Brak ceny |
Przegub napędowy - kompletny BORG & BECK BCJ1235 | BORG & BECK | Brak ceny |
Wał napędowy - półoś LAUBER 88.1369 | LAUBER | Brak ceny |
Wał napędowy - półoś LAUBER 88.1370 | LAUBER | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.
W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.
Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.
JPN to dosyć młoda marka, znajdująca się na etapie dynamicznego rozwoju. Jest to dystrybutor części samochodowych, obecny dzisiaj w wielu krajach europejskich. Jak sama nazwa wskazuje, JPN to marka oferująca części do samochodów japońskich. Niemniej w ofercie można znaleźć również liczne podzespoły do pojazdów produkcji koreańskiej, a nawet chińskiej. Producent specjalizuje się zatem w częściach do samochodów azjatyckich, ze szczególnym naciskiem na podzespoły do aut japońskich.
Części JPN to podzespoły z wielu kategorii. Wysoko cenione są filtry JPN, a wśród nich filtry paliwa i powietrza. Dystrybutor posiada w ofercie zarówno kompletne filtry, jak i wkłady. W asortymencie można znaleźć również wiele części silnikowych, układu napędowego, zawieszenia i układu kierowniczego. Oferta nie jest jeszcze kompletna, jednak już dzisiaj zaspokaja potrzeby niemal całego europejskiego parku samochodowego. Natomiast każdego roku w katalogu pojawia się wiele nowych pozycji. Wszystko po to, aby ostatecznie zaspokoić potrzeby wszystkich kierowców.
JPN to firma, która bardzo starannie dobiera dostawców. Części JPN to sprawdzone produkty, skonstruowane przez wiodących producentów z Azji i Europy.