- Długość [mm]: 604
- Wymiar gwintu: M20 x 1,5
- Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
- Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
- Średnica 1 [mm]: 90
- Średnica 2 [mm]: 81
Dodaj opinię
(21.01.2023)
Opinia wystawiona dla Wał napędowy - półoś MAXGEAR 49-5130 (Oś tylna strona prawa)
(17.02.2022)
Opinia wystawiona dla Wał napędowy - półoś MAXGEAR 49-1854 (Oś przednia, z prawej)
(17.02.2022)
Opinia wystawiona dla Wał napędowy - półoś MAXGEAR 49-1855 (Oś przednia, z lewej strony)
Producent | Numery OEM |
---|
BERTOLOTTI | SPI21045 |
CIFAM | 655-389 |
DA SILVA | 3525AT |
EAI | T39083A |
GR | PE3193 |
GSP | 245009 |
LOEBRO | 303208 |
LPR | DS38143 |
METELLI | 17-0389 |
OPENPARTS | DRS6125.00 |
OPENPARTS | DRS6126.00 |
PEUGE | 3272.AP |
PEUGE | 3272.AQ |
PEUGE | 3273.AQ |
PEUGE | 9630768280 |
RE-EX | DS3121 |
REMY | DRDS25142 |
RHIAG | D303208 |
SERCORE | 12688B |
SERCORE | 12689B |
SERCORE | 22688B |
SHAFTEC | P176AL |
SKF | VKJC 4223 |
SKF | VKJC4223 |
SPIDAN | 21045 |
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.
W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.
Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.
Maxgear to firma z polskim kapitałem, zajmująca się produkcją części samochodowych. Niemal od początku swojej działalności przedsiębiorstwo produkuje pompy oraz części układu zapłonowego. Części samochodowe z wymienionych kategorii śmiało można uznać za flagowe produkty marki, jednak to tylko niewielka część oferty producenta, która obejmuje niemal wszystkie kategorie podzespołów niezbędnych w samochodach osobowych oraz w autach ciężarowych.
Części samochodowe Maxgear uchodzą za niemal bezawaryjne, dzięki wyjątkowo drobiazgowej kontroli produktów przed wypuszczeniem ich na rynek. Producent od dłuższego czasu dokłada również wszelkich starań, aby produkty desygnowane logo jego marki cechowała przyjazność wobec środowiska. Części silnika, układu napędowego czy filtracyjnego marki Maxgear sprzyjają minimalizacji emisji spalin generowanych przez pojazd mechaniczny. Troska producenta o ekologię przejawia się również na etapie produkcji części samochodowych, za sprawą modernizacji procesów produkcyjnych.
Maxgear to stosunkowo młoda firma, obecna na rynku zaledwie od kilkunastu lat. Pomimo wejścia na rynek na krótko przed światowym kryzysem gospodarczym, przedsiębiorstwo od początku charakteryzuje niezwykle dynamiczny rozwój. Początkowo posiadając w ofercie jedynie kilkaset referencji, dzisiaj producent ma ich ponad 20 000. Poszerzenie oferty oraz udoskonalenie procesów produkcyjnych umożliwiły wejście na rynek europejski, na którym dzisiaj Maxgear staje się coraz ważniejszym graczem.