- Średnica 2 [mm]: 70,5
- Długość [mm]: 575
- Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
- Średnica 1 [mm]: 86,5
- Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Dodaj opinię
(24.06.2022)
Opinia wystawiona dla Wał napędowy - półoś METELLI 17-1153
(05.08.2021)
Opinia wystawiona dla Wał napędowy - półoś METELLI 17-0603
(05.08.2021)
Opinia wystawiona dla Wał napędowy - półoś METELLI 17-0603
Producent | Numery OEM |
---|
BERTOLOTTI | SPI21629 |
CEVAM | 5174 |
CIFAM | 655-027 |
DA SILVA | 397T |
EAI | T39033 |
GLO | S330 |
GR | PE3025 |
GSP | 245030 |
LOEBRO | 301797 |
LOEBRO | 301799 |
LPR | DS38021 |
NK | 503717 |
NK | 503730 |
OPENPARTS | DRS6196.00 |
PEUGE | 3272.22 |
PEUGE | 3273.29 |
PEUGE | 3273.30 |
PEUGE | 3273.54 |
RE-EX | DS3243 |
REMY | DRDS25021 |
RHIAG | D301797 |
RHIAG | D90049015 |
SBS | 1701503717 |
SBS | 1701503730 |
SERCORE | 12714 |
SERCORE | 22714 |
SHAFTEC | P117LN |
SKF | VKJC3861 |
SNRA | P1212 |
SPIDAN | 21629 |
SPIDAN | 21631 |
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.
W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.
Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.
Metelli to włoskie przedsiębiorstwo, prowadzące działalność międzynarodową. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych. W ofercie znajdują się tysiące referencji, wśród których na pierwszy plan wysuwają się pompy wody. W tym obszarze Metelli zaspokaja potrzeby niemal całego rynku, oferując wybór pomp spośród ponad 800 pozycji. Produkty te cechuje najwyższa jakość wykonania za sprawą w pełni automatycznej produkcji. Ponadto, ważną część asortymentu firmy stanowią części silnika, które znajdują się w ofercie producenta od początku jego istnienia. Ponad pół wieku doświadczenia pozwoliło wypracować procesy, które zapewniają sprawną produkcję najwyższej jakości elementów.
Poza wymienionymi powyżej częściami samochodowymi, w ofercie Metelli znajdują się również elementy układu hamulcowego. W ostatnich latach ta część oferty została znacznie rozbudowana, przez co dzisiaj Metelli umożliwia skompletowanie pełnego układu hamulcowego. Na szczególne wyróżnienie zasługują tarcze hamulcowe Metelli doceniane za precyzję wykonania. W asortymencie producenta znaleźć można około 700 modeli tarcz hamulcowych.
Ideą firmy Metelli jest tworzenie części zamiennych o jakości zbliżonej lub lepszej niż części z pierwszego montażu. Jest to możliwe dzięki pracy najlepszych inżynierów w centrach badawczych, w których regularnie analizowane są części OEM. Utrzymywanie najwyższych standardów produkcji czyni Metelli jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych części zamiennych dostępnych na rynku wtórnym.