- Długość [mm]: 926
- Ilość zębów obręczy ABS: 29
- Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
- Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
- Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 52
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTEX | 830527 |
AUTOTEAM | G300529 |
BGA | DS9500RA |
BSG | BSG 65-350-001 |
CEVAM | 5393Z |
CIFAM | 655-766 |
EAI | T58218A1 |
ERABENELUX | DA50510 |
FARCOM | 125122 |
GR | OP3255 |
GSP | 244075 |
IPD | 33-2000 |
JPG | 1243101280 |
LOEBRO | 304405 |
LPR | DS37139 |
METELLI | 17-0766 |
MEYLE | 614 498 0038 |
MULTIP | 18-232091 |
NK | 503654 |
OPEL | 0374370 |
OPEL | 374370 |
OPTIMAL | DS-3583 |
SBS | 1701503654 |
SERCORE | 22665A |
SKF | VKJC 8339 |
SPIDAN | 24057 |
TRAKMOTIVE | 30-0529 |
HYUNDAI
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.
W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.
Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.
Protechnic to stosunkowo młoda firma działająca w branży motoryzacyjnej od 2004 roku. Pomimo krótkiej historii, przedsiębiorstwo zdążyło już zdobyć wysoką pozycję na rynku. Dystrybutor części samochodowych Protechnic to firma w stu procentach polska. Jednak od dłuższego czasu działalność dystrybutora wykracza poza granice kraju. Ofertę firmy stanowią rozmaite części samochodowe, wśród których najwięcej znaleźć można elementów układu hamulcowego. Wysoko cenione przez fachowców są klocki i tarcze hamulcowe Protechnic. Jednak dzisiaj asortyment firmy jest o wiele bogatszy. Można w nim znaleźć m.in. części zawieszenia, takie jak przeguby czy półosie. Auto części Protechnic to również części układu sprzęgła, pióra wycieraczek czy pompy wody.
Firma Protechnic oferuje wysokiej jakości części samochodowe w przystępnej cenie. Dobry stosunek ceny do jakości to główny czynnik odpowiedzialny za sukces firmy Protechnic. Dystrybutor współpracuje z licznymi producentami części samochodowych, starannie ich dobierając. Dzięki ostrożności w doborze partnerów oraz kontroli importowanych produktów, firma Protechnic oferuje części cechujące się niezawodnością.