- Średnica 1 / Średnica 2 [mm]: 90
- Długość [mm]: 498
- Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
- Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 53
- Ilość zębów obręczy ABS: 45
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 8D0 407 271 AC |
AUDI | 8D0 407 271 DM |
GSP | 203012 |
OPTIMAL | DS-3903 |
SKF | VKJC 5429 |
SPIDAN | 22679 |
TRISCAN | 0.022679 |
TRISCAN | 1255-22679 |
TRISCAN | 3022679 |
TRISCAN | 92-VKJC 5429 |
TRISCAN | VKJC5429 |
VW | 8D0 407 271 AC |
VW | 8D0 407 271 BE |
VW | 8D0 407 271 DK |
VW | 8D0 407 271 DM |
VW | 8D0 407 417 H |
VW | 8D0 407 451 DV |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.
W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.
Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.
Triscan to firma motoryzacyjna z duńskim kapitałem. Przedsiębiorstwo zajmuje się dystrybucją części zamiennych do samochodów europejskich i azjatyckich. Oferta obejmuje 25 grup produktowych, co oznacza, że obecnie Triscan niemal w pełni zaspokaja potrzeby każdego kierowcy. Najważniejsze części w ofercie dystrybutora to bez wątpienia elementy układu hamulcowego. Klocki hamulcowe Triscan są doceniane w wielu krajach europejskich, podobnie jak zaciski, sprężyny dociskowe czy czujniki zużycia hamulców. W sumie w asortymencie przedsiębiorstwa znajduje się ponad 14 tysięcy referencji z tej kategorii.
Drugą największą grupę produktową stanowią części układu kierowniczego Triscan. Obecnie producent dysponuje ponad 6 tysiącami referencji w tej kategorii. Znajdują się tutaj między innymi drążki kierownicze i ich końcówki. Oferta w wymienionej kategorii jest stale poszerzana, głównie o referencje dla najnowszych modeli pojazdów.
Ponadto, oferta dystrybutora części samochodowych Triscan obejmuje m.in.: części układu napędowego, uszczelnienia silnika oraz innych podzespołów, części sprzęgła oraz skrzyni biegów. Ponadto, przedsiębiorstwo oferuje szeroki wybór produktów w kategorii części zawieszenia.
Triscan to firma duńska, jednak zasięg jej działania jest o wiele szerszy. Obecnie części samochodowe Triscan są dystrybuowane na terenie 35 krajów europejskich. Firma zatrudnia pracowników w Danii, Francji, Niemczech i Szwecji. Przedsiębiorstwo dysponuje trzema rozbudowanymi centrami dystrybucyjnymi, z których transportowane są autoczęści Triscan. Dwa centra dystrybucyjne znajdują się na terenie Danii, natomiast trzecie zlokalizowane jest w Niemczech.