- Napięcie znamionowe: 12
- Moc znamionowa [W]: 180
- Średnica [mm]: 300
- Lokalizacja w aucie: Z prawej
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
- Ciężar netto [g]: 1586,0
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AHE | 302038 |
AKS DASIS | 048003N |
AUDI | 6K0959455B |
AUTOGAMMA | GA200416 |
AVA | VN7518 |
AVA | VN7527 |
AVA | VW7518 |
AVA | VW7527 |
CUPRA | 6K0959455B |
FEBI | 32156 |
FRIGAIR | 05102034 |
KALE | 415900 |
MEYLE | 100 959 0000 |
NISSENS | 85716 |
NRF | 47417 |
SEAT | 6K0959455B |
TYC | 831-0003 |
VALEO | 698358 |
VEMO | V15011862 |
VW | 6K0959455B |
WEZEL | 4913744 |
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Będąca elementem układu chłodniczego chłodnica musi utrzymywać odpowiednio niską temperaturę, aby zapewniać ochłodzenie jednostce napędowej. W trudnych warunkach, na przykład podczas długotrwałej jazdy w korku, chłodnica nie jest odpowiednio ochładzana powietrzem z zewnątrz, przez co konieczne jest uruchomienie wentylatora chłodnicy. Istnieją modele elektryczne, jednak zdecydowanie częściej wentylator ten działa dzięki połączeniu ze sprzęgłem wiskozowym przekazującym moment obrotowy z pompy wody.
Wentylator i sprzęgło wiskozowe to połączenie, dzięki któremu następuje oszczędność energii, a także unika się nadmiernej eksploatacji silnika. Powyższe jest możliwe dzięki temu, że wentylator chłodnicy pracuje tylko wtedy, gdy jest to konieczne ze względu na podniesienie temperatury. Bezpośrednio za włączenie wentylatora odpowiada termowłącznik. Kontroluje on temperaturę płynu chłodzącego i w sytuacji, gdy osiągnie ona określony poziom, daje sygnał do uruchomienia wentylatora. Sprzęgło wiskozowe natomiast natychmiastowo przekazuje moment obrotowy, przez co wentylator zaczyna pracować z prędkością podobną do wirnika pompy wody.
Najczęściej występujące awarie wentylatora, to mechaniczne uszkodzenie łopatki oraz usterka termowłącznika. Oczywiście usterce może ulec również sprzęgło wiskozowe, co także powoduje zatrzymania pracy wentylatora. Niesprawność jest łatwa do wykrycia ze względu na hałas wydobywający się spod maski. Awaria wymaga wizyty w warsztacie i wymiany układu lub którejś z jego części.
Niemiecki producent części samochodowych – Mahle – to korporacja, której działalność dociera niemal do wszystkich części świata. Słynące z wydajności silniki Mahle pojawiają się w pojazdach na każdym kontynencie. Części silnika marki Mahle są cenione za wysoką odporność termiczną, lekkość oraz wytrzymałość mechaniczną. W ostatnich latach producent coraz większy nacisk kładzie również na kwestie środowiska, tworząc silniki ograniczające emisję spalin. Korporacja motoryzacyjna Mahle produkuje również przygotowane do znoszenia skrajnych obciążeń, turbosprężarki. Pomimo działania na najwyższych obrotach, pracę turbosprężarki Mahle cechuje relatywnie niewielki hałas.
Producent części samochodowych Mahle uchodzi również za przedsiębiorstwo wyspecjalizowane w produkcji elementów układów filtracyjnych. W asortymencie znajdują się zarówno filtry paliwa i oleju, jak również filtry powietrza i kabinowe. Nie rezygnując ze skuteczności filtrów, eksperci pracujący dla Mahle stale zwiększają także ich wydajność. Osobną gałąź działalności firmy Mahle stanowią części układu chłodzenia oraz elementy kategoryzowane w obszarze elektroniki/mechatroniki.
Niemiecki producent Mahle dysponuje około 170 fabrykami na całym świecie, natomiast inżynierowie pracujący dla marki udoskonalają podzespoły w 30 centrach badawczych. Części zamienne Mahle dostępne na rynku wtórnym wyróżnia najwyższa jakość, ponieważ powstają według tego samego wzorca, co części oryginalne, zamawiane przez takich producentów, jak np. Skoda, Suzuki, Mercedes czy Audi.