- Ogrzewanie/chłodzenie: Pojedynczy wentylator
- Moc znamionowa [W]: 450
- Średnica [mm]: 420
- Ciężar [kg]: 2,2
- Wysokość opakowania [cm]: 54,55
- Głębokość opakowania [cm]: 66,05
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIC | 54597 |
AUTOGAMMA | GA221010 |
AUTOGAMMA | GA221014 |
BBR | 002-60-14305 |
BOSCH | 0 130 303 290 |
ERA | 352087 |
FEBI | 40636 |
HELLA | 8EW 351 150-334 |
MAG | 359003900600 |
MAHLE | CFF 392 000S |
NISSENS | 85805 |
NRF | 47885 |
SEAT | 7H0 959 455 A |
SKODA | 7H0 959 455 A |
SWAG | 30 94 0636 |
TOPRAN | 114 329 |
TYC | 837-0047 |
VAG | 7H0 959 455 A |
VW | 7H0 959 455 A |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Będąca elementem układu chłodniczego chłodnica musi utrzymywać odpowiednio niską temperaturę, aby zapewniać ochłodzenie jednostce napędowej. W trudnych warunkach, na przykład podczas długotrwałej jazdy w korku, chłodnica nie jest odpowiednio ochładzana powietrzem z zewnątrz, przez co konieczne jest uruchomienie wentylatora chłodnicy. Istnieją modele elektryczne, jednak zdecydowanie częściej wentylator ten działa dzięki połączeniu ze sprzęgłem wiskozowym przekazującym moment obrotowy z pompy wody.
Wentylator i sprzęgło wiskozowe to połączenie, dzięki któremu następuje oszczędność energii, a także unika się nadmiernej eksploatacji silnika. Powyższe jest możliwe dzięki temu, że wentylator chłodnicy pracuje tylko wtedy, gdy jest to konieczne ze względu na podniesienie temperatury. Bezpośrednio za włączenie wentylatora odpowiada termowłącznik. Kontroluje on temperaturę płynu chłodzącego i w sytuacji, gdy osiągnie ona określony poziom, daje sygnał do uruchomienia wentylatora. Sprzęgło wiskozowe natomiast natychmiastowo przekazuje moment obrotowy, przez co wentylator zaczyna pracować z prędkością podobną do wirnika pompy wody.
Najczęściej występujące awarie wentylatora, to mechaniczne uszkodzenie łopatki oraz usterka termowłącznika. Oczywiście usterce może ulec również sprzęgło wiskozowe, co także powoduje zatrzymania pracy wentylatora. Niesprawność jest łatwa do wykrycia ze względu na hałas wydobywający się spod maski. Awaria wymaga wizyty w warsztacie i wymiany układu lub którejś z jego części.
Vemo to marka należąca do korporacji Vierol AG, która jest producentem części samochodowych o globalnym zasięgu. Części samochodowe Vemo to przede wszystkim elementy układu recyrkulacji spalin. Zarówno kolektory wydechowe Vemo, jak i sondy lambda od tego producenta, uchodzą za jedne z najtrwalszych, co w przypadku elementów tego układu jest szczególnie istotne.
Poza wymienionymi auto częściami, wśród produktów marki Vemo znajdują się również m.in. elementy układu klimatyzacji. Skraplacze, jak również sprężarki klimatyzacji Vemo to produkty bardzo wydajne, które przed trafieniem do sprzedaży przechodzą szereg testów jakościowych. Ponadto, pod marką Vemo, Vierol AG sprzedaje również części układu zapłonowego. W ofercie znajdują się przede wszystkim cewki i świece zapłonowe. Coraz istotniejszą linię produktową stanowią także akumulatory Vemo. Poza wymienioną wcześniej sondą lambda, w ofercie marki Vemo znajdują się również różne inne czujniki montowane w nowoczesnych pojazdach. Producent oferuje również wyjątkowo efektywne zestawy naprawcze w ramach kategorii Vemo Expert Kits+.
Vemo to marka części samochodowych przeznaczonych głównie na rynek wtórny. Niemniej jednak niektóre autoczęści Vemo trafiają również do producentów samochodów, którzy wykorzystują je podczas pierwszego montażu. Części samochodowe Vemo to elementy przeznaczone do samochodów wielu różnych marek. Przede wszystkim jednak pasują one do niemieckich pojazdów, takich jak Mercedesy, Volkswageny czy Audi. Marka Vemo powstała w 1998 roku, natomiast jej właściciel – Vierol AG – działa na rynku od niespełna 40 lat.