- Ilość połączeń: 2
- Ciężar [kg]: 0,04
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z pierscieniem uszczelniającym
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACI AVESA | AIG-226 |
AUTOTEAM | L1216 |
AUTOTEAM | L1216A2 |
BOSCH | 0 280 156 328 |
CITRO | 1984.E2 |
CSV ELECTR | CIN9216 |
DIPASPORT | INJB062N |
ELTA AUTOM | EF007 |
ELTA AUTOM | XFI356 |
ENGITECH | ENT900004 |
FEBI | 38221 |
FIAT | 9632126780 |
FISPA | 81.216 |
FISPA | 81.216A2 |
HOFFER | H75116328 |
INTERMOTOR | 31069 |
INTERMOTOR | KNJ088 |
INTERMOTOR | LFI068 |
LANCIA | 9632126780 |
LEMARK | LFI068 |
LUCAS | FDB7066 |
MAG | 805000000080 |
MAXGEAR | 17-0169 |
MEATDORIA | 75116328 |
METZGER | 0920005 |
OSSCA | 26375 |
PEUGE | 1984.E2 |
QUINTON HA | XPSI55 |
RECOFICIAL | CIN9216 |
RIDEX | 3905I0024 |
RUFRE | RF-0280156328 |
SIDAT | 81.216 |
SIDAT | 81.216A2 |
Stark | SKIJ-1070023 |
VALEO | 348004 |
VEMO | V22-11-0015 |
WE PARTS | 240720081 |
WILMINK | WG1013763 |
WILMINK | WG1441177 |
WILMINK | WG2278181 |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Korpus wtryskiwacza QUINTON HAZELL XPSI55 | QUINTON HAZELL | Brak ceny |
Wtryskiwacz SIDAT 81.216A2 | SIDAT | Brak ceny |
Korpus wtryskiwacza LUCAS FDB7066 | LUCAS | Brak ceny |
Wtryskiwacz MAXGEAR 17-0169 | MAXGEAR | 122,00 zł |
Wtryskiwacz METZGER 0920005 | METZGER | 367,00 zł |
Wtryskiwacz SIDAT 81.216 | SIDAT | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wtryskiwacz to element bezpośrednio odpowiedzialny za wtłoczenie paliwa do cylindra. Jego zadaniem jest dostarczenie właściwej ilości paliwa pod odpowiednim ciśnieniem. Zasadniczo wtryskiwacz jest kolejnym elementem w układzie znajdującym się za pompą paliwa. To właśnie pompa dostarcza mu paliwa, jednak obecnie wielu producentów pojazdów stosuje inne rozwiązanie, w postaci instalacji pompowtryskiwaczy. Układ z pompowtryskiwaczem określany jest jako wtrysk pde. Kiedyś wtryskiwacze były sterowane hydraulicznie lub elektromechanicznie. Dzisiaj rozwiązania te są już bardo rzadko spotykane, a wtrysk to układ czysto elektroniczny. O jego działaniu decyduje układ komputerowy, odpowiedzialny za precyzję działania elementu.
Konsekwencją niesprawności wtryskiwacza są problemy z pracą silnika. Niedostateczna ilość paliwa bądź też niewystarczające ciśnienie wtrysku to przyczyna problemów z zapłonem. Z tego też względu usterki wtryskiwaczy często bywają błędnie interpretowane jako awaria układu zapłonowego. Objawy w obu przypadkach są zbliżone, należą do nich: problemy z odpaleniem silnika, niespodziewane gaśnięcie silnika, a także nierówne obroty.
Elementy końcowe układu, odpowiedzialne za wtrysk paliwa do cylindra, występują zarówno w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych. O ile w przypadku tych pierwszych są to elementy niezwykle wytrzymałe, o tyle w przypadku diesla dosyć często dochodzi do awarii wtryskiwaczy. Czasami ma to miejsce po przejechaniu zaledwie kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Jest to efekt dużych obciążeń, jakim poddawane są wtryskiwacze wtłaczające paliwo do silnika wysokoprężnego.