- System hamulcowy: DELCO
- Otwór o śr[mm]: 48
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięsć
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Bez łącznika
- Parzyste numery artykułów: 8AC 355 387-481
- Techniczny numer informacyjny: AC8747
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 240021 |
ATE | 24348107055 |
ATE | 24348107057 |
ATE | 27130007113 |
BENDIX | 3669037 |
BENDIX | 3669039 |
BOSCH | 0986471462 |
BOSCH | 098647A462 |
BRAKE ENG | CA591 |
BUDWEG | 34278 |
DELCOREMY | 3487331 |
DELCOREMY | 3487380 |
DELCOREMY | DC80278 |
DELPHI | LC2847 |
ECP | 133720011 |
ELSTOCK | 8200261 |
FTE | RX489819A0 |
HELLAPAGID | 355387471 |
JAPCA | 195082 |
KAWE | 34278 |
NK | 213643 |
NK | 213675 |
OPEL | 3487380 |
OPEL | 3669039 |
OPEL | 542079 |
OPEL | 542215 |
PAGID | 87150 |
QUINTON HA | QBS3155 |
SBS | 1301213643 |
SBS | 1301213675 |
TEXTAR | 38060500 |
TRW | 32933057 |
TRW | BHV175 |
TRW | BHV175E |
UBD | 50190 |
UBD | 50224 |
VAUXH | 3487331 |
VAUXH | 3487380 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Hella Pagid to firma motoryzacyjna, wyspecjalizowana w produkcji części układu hamulcowego. Marka powstała na mocy porozumienia TMD Friction z przedsiębiorstwem Hella. Połączenie sił dwóch tak silnych podmiotów poskutkowało powstaniem firmy, która szybko stała się jednym z ważniejszych graczy wśród producentów części hamulcowych.
Firma Hella Pagid to przede wszystkim producent klocków i tarcz hamulcowych. Najwyższej klasy klocki i tarcze hamulcowe Hella Pagid to elementy montowane w samochodach osobowych, autach ciężarowych i przemysłowych oraz w innych pojazdach mechanicznych. Ponadto, w asortymencie znajdują się również szczęki hamulcowe, bębny hamulcowe oraz czujniki zużycia hamulców. Oferta producenta jest bardzo szeroka i zróżnicowana. Jeżeli chodzi o auta osobowe, części samochodowe Hella Pagid pokrywają dziś w całości rynek zachodniej Europy.
Specyfiką firmy Hella Pagid jest stałe dążenie do przekraczania kolejnych granic technologicznej wyobraźni. Technologiczne udoskonalenia klocków hamulcowych Hella Pagid sprawiają, że produkty te należą w swojej kategorii do najlepszych na rynku. Inżynierowie zatrudnieni przez firmę pracują w jej laboratorium badawczym, gdzie poszukują sposobów na udoskonalanie produktów. Gotowe części samochodowe Hella Pagid są natomiast poddawane szeregowi testów. Część z nich odbywa się w laboratorium, inne natomiast mają miejsce na drodze. Pomyślne przejście testów jest warunkiem koniecznym dopuszczenia danych autoczęści do sprzedaży.