- Otwór o śr[mm]: 57
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy stały
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Bez łącznika
- System hamulcowy: ATE
- Parzyste numery artykułów: 8AC 355 391-211
- Techniczny numer informacyjny: AC9122
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 13257180282 |
ATE | 13257199942 |
ATE | 210130 |
ATE | 230040 |
BENDIX | 692378B |
BENDIX | 9669124 |
BOSCH | 0986474236 |
BOSCH | 0986474856 |
BRAKE ENG | CA1690R |
BRAKE ENG | CA253R |
BUDWEG | 342621 |
BUDWEG | 34621 |
DELCOREMY | DC80621 |
DELPHI | LC2903 |
ECP | 133440441 |
ELSTOCK | 831014 |
FTE | RS57202A0 |
FTE | RX57202A0 |
HELLAPAGID | 355391221 |
HELLAPAGID | 355441721 |
JAPCA | 203140 |
KAWE | 342621 |
LPR | PF10440 |
LPR | PF11458 |
NK | 214732 |
QH BENELUX | BC14732 |
QUINTON HA | QBS4230 |
QUINTON HA | QBS6528 |
SBS | 1301214732 |
TEXTAR | 38028400 |
TEXTAR | 38080300 |
TRISCAN | 817034621 |
TRW | 32933153 |
TRW | BHX115 |
UBD | 50621 |
VW | 281615108 |
VW | 281615108B |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Hella Pagid to firma motoryzacyjna, wyspecjalizowana w produkcji części układu hamulcowego. Marka powstała na mocy porozumienia TMD Friction z przedsiębiorstwem Hella. Połączenie sił dwóch tak silnych podmiotów poskutkowało powstaniem firmy, która szybko stała się jednym z ważniejszych graczy wśród producentów części hamulcowych.
Firma Hella Pagid to przede wszystkim producent klocków i tarcz hamulcowych. Najwyższej klasy klocki i tarcze hamulcowe Hella Pagid to elementy montowane w samochodach osobowych, autach ciężarowych i przemysłowych oraz w innych pojazdach mechanicznych. Ponadto, w asortymencie znajdują się również szczęki hamulcowe, bębny hamulcowe oraz czujniki zużycia hamulców. Oferta producenta jest bardzo szeroka i zróżnicowana. Jeżeli chodzi o auta osobowe, części samochodowe Hella Pagid pokrywają dziś w całości rynek zachodniej Europy.
Specyfiką firmy Hella Pagid jest stałe dążenie do przekraczania kolejnych granic technologicznej wyobraźni. Technologiczne udoskonalenia klocków hamulcowych Hella Pagid sprawiają, że produkty te należą w swojej kategorii do najlepszych na rynku. Inżynierowie zatrudnieni przez firmę pracują w jej laboratorium badawczym, gdzie poszukują sposobów na udoskonalanie produktów. Gotowe części samochodowe Hella Pagid są natomiast poddawane szeregowi testów. Część z nich odbywa się w laboratorium, inne natomiast mają miejsce na drodze. Pomyślne przejście testów jest warunkiem koniecznym dopuszczenia danych autoczęści do sprzedaży.