- Lokalizacja w aucie: Oś tylna strona prawa
- Typ zacisku hamulca: Zacisk ham. z el. blokującym dla elektr. ham. postojowego
- Średnica tłoczka zacisku hamulcowego [mm]: 38
- Parzyste numery artykułów: 6261233
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4X4 ESTANF | PDF-47-118 |
A.B.S. | 529992 |
APEC | RCA633 |
ASHUKI | PAL4-1005 |
ATE | 24.6238-1710.7 |
ATI | E3721 |
BENDIX | 593287 |
BRAKE ENG | CA3098R |
BRAXIS | AG1354 |
BREMBO | F 24 135 |
BUDWEG | 343721 |
DA SILVA | ET9062 |
DEPA | ET73721 |
DRI | 42.9011.0 |
E.D.R | DC73721E |
EAI | 2377042 |
ELSTOCK | 87-1910 |
ERABENELUX | BCE53721 |
ESEN SKV | 44SKV034 |
ESEN SKV | 44SKV038 |
EUROBRAKE | 5301212502 |
FEBI | 184698 |
FERODO | FCL695116 |
FORD | 1426840 |
FORD | 1426849 |
FORD | 1466026 |
FORD | 1491687 |
FORD | 1503966 |
FORD | 1690468 |
FORD | 2332699 |
FORD | 6G91-2B713-AA |
FORD | 6G91-2B713-AB |
FORD | 6G91-2B713-AC |
FORD | 6G91-2D048-FA |
FORD | 6G91-2D048-FB |
FORD | 6G91-2D048-FC |
FORD | 6G912B713AA |
FORD | 6G912B713AB |
FORD | 6G912B713AC |
FORD | 6G912D048FA |
FORD | 6G912D048FB |
FORD | 6G912D048FC |
FORD | RM6G9J-2D048-FC |
FORD | RM6G9J2D048FC |
GIRLING | 71031103 |
HELLA | 8AC 355 397-341 |
HELLAPAGID | 8AC 355 397-341 |
KAMOKA | JBC0381 |
KAMOKA | JBC0382 |
KAWE | 343721 |
MAXGEAR | 82-0834 |
NK | 212502 |
RE-EX | 506-05629 |
REMSA | 9030982 |
REMY | DC73721E |
SBS | 1301212502 |
SERA | 3377042 |
SHAFTEC | BC7094R |
SNRA | 1377042 |
TRISCAN | 8170 343721 |
TRW | BHN1103E |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Metzger to niemiecka marka części samochodowych. Firma Metzger od lat posiada silną pozycję na niemieckim rynku. W ostatnim czasie przedsiębiorstwo coraz odważniej poczyna sobie również na rynku międzynarodowym. Producent zajmuje się tworzeniem części samochodowych do różnych układów. Najbogatszy asortyment firma posiada w kategorii elementów elektryki samochodowej. W wymienionej kategorii Metzger jest liderem na rodzimym rynku oraz jednym z ważniejszych graczy na rynku europejskim i światowym. Elektryka Metzger cieszy się uznaniem, będąc docenianą za wydajność oraz zaawansowanie technologiczne.
Pomimo wyjątkowo bogatej oferty w zakresie elektryki samochodowej, produkcja części z tej kategorii to tylko jeden z wielu obszarów, w których działa firma Metzger. Producent w sumie posiada w swojej ofercie niemal 30 000 referencji. Wśród nich znajdują się części układu kierowniczego i hamulcowego. W fabrykach Metzger powstają również sprzęgła, skrzynie biegów, elementy układu napędowego i wiele innych części samochodowych najwyższej jakości.
Metzger to firma z niemal 40-letnim doświadczeniem. Pierwsze części samochodowe Metzger powstały w 1980 orku. Początkowo firma produkowała nieliczne autoczęści, które dystrybuowała tylko na rynku lokalnym. Z czasem w katalogu pojawiało się coraz więcej referencji, a produkowane części samochodowe zaczęły trafiać także na rynki zagraniczne. Eksport na szeroką skalę rozpoczął się około roku 2011 i od tamtego czasu przedsiębiorstwo regularnie wprowadza swoje produkty na kolejne rynki.