- Parzyste numery artykułów: 8175 16113
- Średnica tłoka [mm]: 48
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy)
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 20
- System hamulcowy: ATE
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 422772 |
ATE | 24.3481-8516.5 |
BENDIX | 592551 |
BENDIX | 694530B |
BOSCH | 0 986 134 286 |
BOSCH | 0 986 135 286 |
BRAKE ENG | CA2003R |
BREMBO | F24103 |
DELCOREMY | DC82983 |
DRI | 3254210 |
ELSTOCK | 83-1524 |
ESEN SKV | 42SKV192 |
FORD | 1 106 150 |
FORD | 1 126 286 |
FORD | 1 478 471 |
FORD | RMYS6J2B294AA |
FORD | YS612L231AA |
FORD | YS6J2B294AA |
FTE | RX481421A0 |
HELLAPAGID | 8AC355387001 |
KAWE | 342983 |
MAXGEAR | 82-0804 |
METZGER | 6250132 |
METZGER | 6260132 |
NK | 2125154 |
SBS | 13012125154 |
TEXTAR | 38059100 |
TRISCAN | 8170342983 |
TRW | BHV321E |
VEGE | 21344302 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Triscan to firma motoryzacyjna z duńskim kapitałem. Przedsiębiorstwo zajmuje się dystrybucją części zamiennych do samochodów europejskich i azjatyckich. Oferta obejmuje 25 grup produktowych, co oznacza, że obecnie Triscan niemal w pełni zaspokaja potrzeby każdego kierowcy. Najważniejsze części w ofercie dystrybutora to bez wątpienia elementy układu hamulcowego. Klocki hamulcowe Triscan są doceniane w wielu krajach europejskich, podobnie jak zaciski, sprężyny dociskowe czy czujniki zużycia hamulców. W sumie w asortymencie przedsiębiorstwa znajduje się ponad 14 tysięcy referencji z tej kategorii.
Drugą największą grupę produktową stanowią części układu kierowniczego Triscan. Obecnie producent dysponuje ponad 6 tysiącami referencji w tej kategorii. Znajdują się tutaj między innymi drążki kierownicze i ich końcówki. Oferta w wymienionej kategorii jest stale poszerzana, głównie o referencje dla najnowszych modeli pojazdów.
Ponadto, oferta dystrybutora części samochodowych Triscan obejmuje m.in.: części układu napędowego, uszczelnienia silnika oraz innych podzespołów, części sprzęgła oraz skrzyni biegów. Ponadto, przedsiębiorstwo oferuje szeroki wybór produktów w kategorii części zawieszenia.
Triscan to firma duńska, jednak zasięg jej działania jest o wiele szerszy. Obecnie części samochodowe Triscan są dystrybuowane na terenie 35 krajów europejskich. Firma zatrudnia pracowników w Danii, Francji, Niemczech i Szwecji. Przedsiębiorstwo dysponuje trzema rozbudowanymi centrami dystrybucyjnymi, z których transportowane są autoczęści Triscan. Dwa centra dystrybucyjne znajdują się na terenie Danii, natomiast trzecie zlokalizowane jest w Niemczech.