- Tryb pracy: Elektryczny
- Długożć opakowania [cm]: 21
- Szerokość opakowania [cm]: 21
- Wysokość opakowania [cm]: 17
- Ciężar [kg]: 4,92
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKS DASIS | 12101088 |
AKS DASIS | 730138 |
AKS DASIS | 98375 |
VAG | 03L131512AN |
VAG | 03L131512AS |
VAG | 03L131512BH |
VAG | 03L131512CE |
VAG | 03L131512CG |
VAG | 03L131512DP |
VAG | 03L131512M |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
Aks Dasis to marka, której produkty są dostępne na rynku już od 1997 roku. Firma powstała w Niemczech i do dzisiaj właśnie tam mieści się jej główna siedziba. Jednak części samochodowe Aks Dasis są znane również w wielu innych krajach europejskich. Asortyment tworzy kilka lini produkcyjnych. Największą popularnością cieszą się chłodnice Aks Dasis oraz inne elementy układu chłodniczego. Ponadto przedsiębiorstwo produkuje również części układu klimatyzacji oraz kompletne systemy odpowiedzialne za regulację temperatury w kabinie pojazdu. Najwięcej referencji w katalogu producenta części samochodowych Aks Dasis odnosi się do produktów dostępnych w dwóch wspomnianych kategoriach. Jednak to nie wszystko. Coraz większą rolę w ofercie odgrywają elementy elektryki, takie jak rozmaite czujniki, przekaźniki i sterowniki. Części Aks Dasis to także elementy układu kierowniczego, zestawu skrzyni biegów, a nawet filtry kabinowe. Auto części Aks Dasis to wysokiej jakości komponenty, doceniane przez kierowców europejskich. Obecnie oferta zaspokaja potrzeby niemal wszystkich kierowców samochodów osobowych na Starym Kontynencie. Części Aks Dasis to połączenie wysokiej jakości z przystępnymi cenami, co z pewnością stanowi jedną z tajemnic sukcesu marki.