- Napięcie [V]: 12
- Tryb pracy: Elektryczny
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
- Ciężar [kg]: 0,74
- Ilość połączeń: 5
Dodaj opinię
(22.12.2016)
Opinia wystawiona dla Zawór EGR ERA 555260
(10.11.2016)
Opinia wystawiona dla Zawór EGR ERA 555188
(09.11.2016)
Opinia wystawiona dla Zawór EGR ERA 555059
Producent | Numery OEM |
---|
AIC | 57002 |
AUDI | 03G 131 501D |
AUDI | 03G 131 501N |
AUDI | 03G 131 502 |
AUDI | 03G 131 502 B |
AUDI | 03G 131 502B |
AUDI | 03G131501D |
AUDI | 03G131501N |
AUDI | 03G131502 |
AUDI | 03G131502B |
AUDI | 3G 131 501 D |
AUDI | 3G 131 501 N |
AUDI | 3G 131 502 |
AUDI | 3G 131 502 B |
AUDI | 3G131502 |
AUDI | 3G131502B |
AUTEX | 959133 |
BORGW WAHL | 7105.72D |
ERA | 555192A |
ERA | 555192B |
ERA | 555192HQ |
ERA | 555192R |
FEBI | 49484 |
FISPA | 83.840 |
HOFFER | 7518152 |
MEATDORIA | 88152 |
MEATDORIA | 88152E |
METZGER | 0892083 |
PIERBURG | 7.00907.00.0 |
PIERBURG | 7.00907.01.0 |
PIERBURG | 7.00907.03.0 |
SCHAEFF | 312183460243 |
SEAT | 03G 131 501D |
SEAT | 03G 131 501N |
SEAT | 03G 131 502 |
SEAT | 03G 131 502 B |
SEAT | 03G 131 502B |
SEAT | 03G131501D |
SEAT | 03G131501N |
SEAT | 03G131502 |
SEAT | 03G131502B |
SEAT | 3G 131 501 D |
SEAT | 3G 131 501 N |
SEAT | 3G 131 502 |
SEAT | 3G 131 502 B |
SEAT | 3G131501D |
SEAT | 3G131501N |
SIDAT | 83.840 |
SIDAT | 83.840A2 |
SIDAT | 83.840AS |
SIDAT | 83.840R |
SKODA | 03G 131 501D |
SKODA | 03G 131 501N |
SKODA | 03G 131 502 |
SKODA | 03G 131 502 B |
SKODA | 03G 131 502B |
SKODA | 03G131501D |
SKODA | 03G131501N |
SKODA | 03G131502 |
SKODA | 03G131502B |
SKODA | 3G 131 502 |
SKODA | 3G 131 502 B |
SKODA | 3G131501D |
SKODA | 3G131501N |
SKODA | 3G131502 |
SKODA | 3G131502B |
TRISCAN | 8813 29002 |
VAG | 03G 131 501D |
VAG | 03G 131 501N |
VAG | 03G 131 502 |
VAG | 03G 131 502 B |
VAG | 03G 131 502B |
VAG | 03G131501D |
VAG | 03G131501N |
VAG | 03G131502 |
VAG | 03G131502B |
VAG | 3G 131 501 D |
VAG | 3G 131 501 N |
VAG | 3G 131 502 B |
VEMO | V10-63-0014 |
VW | 03G 131 501D |
VW | 03G 131 501N |
VW | 03G 131 502 |
VW | 03G 131 502 B |
VW | 03G 131 502B |
VW | 03G131501D |
VW | 03G131501N |
VW | 03G131502 |
VW | 03G131502B |
VW | 3G 131 501 D |
VW | 3G 131 501 N |
VW | 3G 131 502 |
VW | 3G 131 502 B |
VW | 3G131501D |
VW | 3G131501N |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
ERA to włoska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością przedsiębiorstwa są elementy elektryki oraz elektroniki samochodowej. Producent należy do europejskich i światowych liderów w wymienionych sektorach. Wśród flagowych produktów marki ERA należy wymienić wszelkie czujniki, przekaźniki i przełączniki. Elektryka i elektronika ERA to najwyższa jakość na rynku, potwierdzona szeregiem certyfikatów.
Choć bezsprzecznie produkty z wymienionych kategorii stanowią główne linie produkcyjne firmy ERA, to tylko część całej oferty producenta. Przedsiębiorstwo stale poszerza swoją ofertę, stając się coraz bardziej wszechstronnym dostawcą samochodowych części zamiennych. Części samochodowe ERA to również między innymi elementy mechanizmów sterujących pracą silnika. Producent oferuje także części układu zapłonowego, układu zawieszenia, klimatyzacji i wiele innych autoczęści. Wszystkie łączy jedna cecha, jaką jest wykończenie z troską o najmniejsze detale.
ERA powstała w 1983 roku jako marka koncernu Sipea. Z czasem ERA stała się niezależną firmą produkcyjną, zyskującą rozpoznawalność we Włoszech oraz poza granicami kraju. Obecnie części samochodowe ERA są dystrybuowane do ponad 70 krajów na całym świecie. Firma posiada główną siedzibę w rodzinnych Włoszech oraz filie w innych krajach. Warto zaznaczyć, że ERA to nie tylko producent części samochodowych, lecz przedsiębiorstwo w dużej mierze zajmuje się również dystrybucją autoczęści własnych i innych producentów.