- Tryb pracy: Elektryczny
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
DELPHI | EG10004-12B1 |
ERA | 555018 |
FEBI | 21158 |
MABYPARTS | OEV010028 |
MAG | 571822112024 |
MEATDORIA | 88001 |
OPEL | 17094050 |
OPEL | 17095232 |
OPEL | 58 51 005 |
OPEL | 58 51 602 |
OPEL | 8 51 581 |
OPEL | 93184995 |
PIERBURG | 724809110 |
SIDAT | 83.656AS |
VAUXH | 17094050 |
VAUXH | 17095232 |
VAUXH | 58 51 005 |
VAUXH | 8 51 581 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
Freccia to włoska firma produkcyjna, zajmująca się konstruowaniem części silnika. Główna linia produkcyjna firmy to zawory silnikowe. Największy odsetek referencji w katalogu producenta stanowią zawory wydechowe i ssące. Elementy te od dziesięcioleci są chlubą przedsiębiorstwa Freccia, które dystrybuuje je we Włoszech oraz poza granicami kraju.
Zawory to nie wszystko, co ma do zaoferowania Freccia. Producent oferuje również inne elementy silnika. Części samochodowe Freccia to między innymi prowadnice oraz szereg uszczelek, często niezbędnych dla właściwego montażu zaworów. Poza częściami silnika Freccia produkuje również elementy układu sterującego pracą jednostki napędowej. Wśród nich na pierwszy plan wysuwają się wałki rozrządu, ale również wytrzymałe, wysokiej jakości łańcuchy rozrządu. Producent poszerza również ofertę pomp wody.
Warto zaznaczyć, że autoczęści Freccia to zarówno elementy przeznaczone do samochodów osobowych, jak i ciężarowych. W katalogu części samochodowych Freccia znajdują się również produkty przystosowane do montażu w traktorach oraz motocyklach.
Freccia to marka znana w branży od 1923 roku. Przez blisko 100 lat istnienia firma niemal nieustannie się rozwija. Produkty są udoskonalane w centrach badawczych, co pozwala zdobywać rosnące grono zadowolonych klientów. Obecnie Freccia to jeden z najważniejszych dostawców części silnika na aftermarket. Ponadto, przedsiębiorstwo współpracuje z kilkoma producentami samochodów, dostarczając im autoczęści do pierwszego montażu.