- Rodzaj zaworu: Zawór magnetyczny
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
- Tryb pracy: Elektryczny
Dodaj opinię
(16.03.2022)
Opinia wystawiona dla Zawór EGR HITACHI 138481
Producent | Numery OEM |
---|
AUTLOG | AV6023 |
AUTOMEGA | 3016180NR |
BORGW BERU | 710927R |
CITRO | 1618 59 |
CITRO | 1618NR |
DRI | 717720002 |
ELSTOCK | 720002 |
ERA | 555111 |
ESEN SKV | 14SKV028 |
FEBI | 34925 |
FEBI | 38500 |
FISPA | 8301606 |
FISPA | 834613 |
FISPA | 83613 |
FISPA | 83613R |
FISPA | 83613UE |
FORD | 1338675 |
FORD | 1439414 |
FORD | 1479057 |
FORD | 1526689 |
FORD | 1682737 |
FORD | 5S6Q9D475AA |
FORD | 5S6Q9D475AB |
FORD | 5S6Q9D475AC |
FORD | 5S6Q9D475AD |
FORD | 5S6Q9D475AE |
HELLA | 6NU010171091 |
HELLA | 6NU010171101 |
HOFFER | 7518086 |
HOFFER | 7518086R |
HOFFER | 7518586 |
HOFFER | 9101606 |
INTERMOTOR | 14974 |
INTERMOTOR | EGR108 |
INTERMOTOR | ERV047 |
INTERMOTOR | LEGR010 |
LUCAS_ELEC | FDR174 |
MAPCO | 83402 |
MEATDORIA | 01606 |
MEATDORIA | 88086 |
MEATDORIA | 88086R |
MEATDORIA | 88219 |
MEATDORIA | 88586 |
METZGER | 0892004 |
METZGER | 0892948 |
MOTAQUIP | LVER102 |
NPS | M564A01 |
PEUGE | 161859 |
PEUGE | 1618NR |
PIERBURG | 724809390 |
QUINTON HA | XEGR31 |
RCAFRANCE | EGRCA13 |
SIDAT | 83.613UE |
SIDAT | 8301606 |
SIDAT | 834613 |
SIDAT | 83613 |
SIDAT | 83613R |
SWAG | 62934925 |
SWAG | 62938500 |
TOPRAN | 722663 |
VALEO | 700414 |
VEMO | V42630002 |
WILMINK | WG1015254 |
WILMINK | WG1026983 |
WILMINK | WG1032376 |
WILMINK | WG1408678 |
WILMINK | WG1408775 |
WILMINK | WG1409964 |
WILMINK | WG1431241 |
WILMINK | WG1431330 |
WILMINK | WG1440563 |
WILMINK | WG1441274 |
CITROËN
|
FORD
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
Hitachi to koncern technologiczny z siedzibą w Tokio, który powstał w 1910 roku. W skład grupy wchodzi 141 spółek zatrudniających ponad 11 000 pracowników. W Polsce mieści się m.in. siedziba Hitachi Capital Polska, która specjalizuje się w wynajmie samochodów.
Grupa Hitachi działa w różnych sektorach światowej gospodarki, m.in.: IT, energetyka, budownictwo, czy motoryzacja. W przypadku tej ostatniej wielu właścicieli japońskich pojazdów takich, jak chociażby Mazda, Honda, Mitsubishi, czy Subaru w Hitachi znajduje części, które pasują do jego pojazdu.
Ten azjatycki koncern wynalazł m.in. struktury uszczelniające formy dla precyzyjnych czujników przepływu powietrza oraz technologię symulacji systemu xEV, która ceniona jest szczególnie w przypadku pojazdów elektrycznych za ciszę i kontrolę wibracji.
„Smart Brake”, falownik dla „hybryd”, „Showa Eera”…
Hitachi odpowiada także za opracowanie falowników przeznaczonych do pojazdów hybrydowych. Ich dziełem jest również system „Smart Brake”, który obejmuje cztery hamulce elektromechaniczne i oprogramowanie sterujące hamulcem oraz skoordynowana kontrola układu kierowniczego i zawieszenia.
Z kolei rozwiązaniem typowym dla motocykli jest technologia „Showa Eera”, która umożliwia elektroniczne sterowanie istniejącym konwencjonalnym amortyzatorem bez wpływu na jego podstawową wydajność.