- Tryb pracy: Elektryczny
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Bez uszczelnień
- Ilość biegunów: 5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BLUEPRINT | ADBP740018 |
DELPHI | EG10609-12B1 |
ERA | 555357 |
FEBI | 174388 |
HBJAKOPART | J5690509 |
HOFFER | 7518305 |
HYUNDAI | 284102A300 |
INTERMOTOR | LEGR091 |
KIA | 284102A300 |
MEATDORIA | 88305 |
PIERBURG | 711237070 |
TRISCAN | 881318038 |
HYUNDAI
|
KIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
Kavo Parts to holenderska firma produkująca części samochodowe. Autoczęści Kavo Parts to elementy przeznaczone do samochodów azjatyckich. Przedsiębiorstwo jest jednym z największych na świecie producentów części do pojazdów koreańskich i azjatyckich.
W ofercie Kavo Parts znajduje się ponad 25 000 referencji. Wśród nich produkty z kilkunastu linii produkcyjnych. Katalog części samochodowych Kavo Parts jest kompletny, zaspokajając wymagania rynku w niemal stu procentach. Asortyment Kavo Parts tworzą między innymi części silnika oraz jego osprzęt. Producent posiada również bardzo szeroką ofertę elementów układu napędowego i wydechowego. Chętnie wybierane przez posiadaczy azjatyckich samochodów są również części elektryki od Kavo Parts. Przedsiębiorstwo zajmuje się też produkcją części układu zawieszenia, układu zapłonowego oraz hamulcowego. Części samochodowe Kavo Parts to zarówno główne podzespoły samochodowe, jak i osprzęt dodatkowy oraz akcesoria.
Marka Kavo Parts jest obecna na rynku od 1985 roku. Od początku było to przedsiębiorstwo holenderskie i tak jest do dzisiaj. Jednak obecnie firma działa na całym świecie, prowadząc dystrybucję na ogromną skalę. Skupienie całej produkcji jedynie na częściach do samochodów azjatyckich pomogło firmie osiągnąć sukces na ryku międzynarodowym. Dzisiaj przedsiębiorstwo Kavo Parts to jeden ze światowych liderów w swojej kategorii. Warto również zauważyć, że konstrukcje wielu samochodów azjatyckich i europejskich są podobne lub niemal identyczne. Tym samym wiele części samochodowych Kavo Parts pasuje również do aut europejskich.