- Rodzaj urządzenia ładującego: Turbosprężarka
- Masa [g]: 1515
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BORGW WAHL | 7631.D |
BORGW WAHL | 7631D |
CITRO | 1626.42 |
CITRO | 162642 |
ERABENELUX | 555090 |
FIAT | 504121701 |
FUELPARTS | EGR184 |
GM | 15.368 |
GM | 15368 |
HOFFER | 7518116 |
INTER | 14.300 |
INTER | 14300 |
INTERMOTOR | ERV073 |
IVECO | 4008160095 |
IVECO | 504121701 |
LUCAS_ELEC | FDR295 |
MAPCO | 83.006 |
MAPCO | 83006 |
MEATDORIA | 88.116 |
MEATDORIA | 88116 |
MOTAQUIP | LVER175 |
MULTI | 04008160095 |
PEUGE | 162642 |
PIERBURG | 7.24809.51.0 |
PIERBURG | 724809510 |
QUINTON HA | XEGR66 |
SIDAT | 83.822 |
SIDAT | 83822 |
VEMO | V24-63-0008 |
VEMO | V24630008 |
CITROËN
|
IVECO
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
Turborail to włoska firma o zasięgu globalnym. Przedsiębiorstwo posiada liczne oddziały w różnych krajach, w tym również w Polsce. Przedsiębiorstwo należy do światowych liderów wśród producentów turbosprężarek przeznaczonych na rynek posprzedażowy. Turbosprężarki Turborail to najnowocześniejsze tego typu podzespoły dostępne na rynku. Firma bowiem od lat konsekwentnie stawia na doskonalenie produktów. Dysponuje własnym laboratorium, w którym nieustannie trwają prace nad zwiększeniem wydajności i wytrzymałości turbosprężarek. W laboratoriach i fabrykach inżynierowie zatrudnieni przez Turborail pracują również nad innymi częściami zamiennymi. W asortymencie producenta z roku na rok przybywa produktów. Przede wszystkim rozbudowywany jest katalog zaworów EGR. Produkcja zaworów EGR już dzisiaj jest drugą specjalnością firmy Turborail. Ofertę uzupełniają akcesoria do układu wydechowego i silnika.
Firmy motoryzacyjne zwykle przyjmują jedną z dwóch filozofii. Niektóre maksymalnie rozbudowują ofertę o coraz to nowe części samochodowe, a inne skupiają się na doskonaleniu elementów z co najwyżej kilku kategorii. Niewątpliwie Turborail należy zaliczyć do tej drugiej grupy. Dzięki temu części samochodowe Turborail to elementy dopracowane w każdym detalu.