- Rodzaj urządzenia ładującego: Turbosprężarka
- Tryb pracy: Pneumatyczny
- Masa [g]: 300
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BORGWARNER | 5435-970-0001 |
BORGWARNER | 5435-970-0007 |
BORGWARNER | 5435-970-0009 |
BORGWARNER | 5435-971-0001 |
BORGWARNER | 5435-971-0007 |
BORGWARNER | 5435-971-0009 |
BORGWARNER | 5435-988-0001 |
BORGWARNER | 5435-988-0007 |
BORGWARNER | 5435-988-0009 |
BORGWARNER | 54359700001 |
BORGWARNER | 54359700007 |
BORGWARNER | 54359700009 |
BORGWARNER | 54359710001 |
BORGWARNER | 54359710007 |
BORGWARNER | 54359710009 |
BORGWARNER | 54359880001 |
BORGWARNER | 54359880007 |
BORGWARNER | 54359880009 |
CITRO | 1148107 |
CITRO | 1219456 |
CITRO | 1348618 |
CITRO | 1488986 |
CITRO | 9643574980 |
CITRO | 9643675880 |
CITRO | 9648759980 |
FORD | Y401-13-700C |
FORD | Y401-13700C |
CITROËN
|
FORD
|
IVECO
|
MAZDA
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Regulacja powietrza doładowującego pozwala kontrolować pracę turbo sprężarki. Odpowiada za to zawór, który reguluje poziom przepływu powietrza. Ze względu na szybki rozwój turbosprężarek, również zawory są stale modyfikowane. Dlatego też ich różnorodność jest dzisiaj bardzo duża, mimo że wszystkie działają na podobnej zasadzie.
Zawór odpowiadający za regulację powietrza doładowującego to element układu wspomagającego pracę turbosprężarki. Obecnie turbosprężarka jest standardowym wyposażeniem pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Umożliwia ona zwiększenie mocy silnika poprzez dostarczenie do komór spalania większej ilości tlenu. Turbosprężarka uruchamiana jest za sprawą wprawienia w ruch turbiny poprzez spaliny wydzielane z silnika. Jeżeli zawór, regulując przepływ powietrza doładowującego jest w pełni otwarty, turbina nie zostaje poruszona, spaliny trafiają bezpośrednio do układu wydechowego, a turbosprężarka nie doprowadza dodatkowego powietrza. Zamknięcie zaworu natomiast oznacza uruchomienie turbosprężarki na maksymalnych obrotach. Dzisiaj jednak regulacja powietrza doładowującego jest bardziej precyzyjna, przez co możliwe jest uruchomienie pracy turbosprężarki na niskich lub średnich obrotach. Dzieje się to za sprawą częściowego otwarcia zaworu.
W starszych układach zawór otwiera się samoistnie wskutek działania siłownika. Nowsze modele otwierają się dzięki wytworzeniu podciśnienia, natomiast siłownik służy do ich zamykania. W układach drugiego rodzaju do regulacji powietrza doładowującego niezbędna jest pompa podciśnienia.
Turborail to włoska firma o zasięgu globalnym. Przedsiębiorstwo posiada liczne oddziały w różnych krajach, w tym również w Polsce. Przedsiębiorstwo należy do światowych liderów wśród producentów turbosprężarek przeznaczonych na rynek posprzedażowy. Turbosprężarki Turborail to najnowocześniejsze tego typu podzespoły dostępne na rynku. Firma bowiem od lat konsekwentnie stawia na doskonalenie produktów. Dysponuje własnym laboratorium, w którym nieustannie trwają prace nad zwiększeniem wydajności i wytrzymałości turbosprężarek. W laboratoriach i fabrykach inżynierowie zatrudnieni przez Turborail pracują również nad innymi częściami zamiennymi. W asortymencie producenta z roku na rok przybywa produktów. Przede wszystkim rozbudowywany jest katalog zaworów EGR. Produkcja zaworów EGR już dzisiaj jest drugą specjalnością firmy Turborail. Ofertę uzupełniają akcesoria do układu wydechowego i silnika.
Firmy motoryzacyjne zwykle przyjmują jedną z dwóch filozofii. Niektóre maksymalnie rozbudowują ofertę o coraz to nowe części samochodowe, a inne skupiają się na doskonaleniu elementów z co najwyżej kilku kategorii. Niewątpliwie Turborail należy zaliczyć do tej drugiej grupy. Dzięki temu części samochodowe Turborail to elementy dopracowane w każdym detalu.