- Czynnik chłodzący: R134
Dodaj opinię
(03.12.2019)
Kupiłem ten zawór rozprężny przy okazji innych zakupów w iPatrs i pasuje super. W ogóle zdziwiłem się pozytywnie co do dostępnych części w tym sklepie. Mają tu naprawde duży wybór, ceny też przystępne. Fajne miejsce
Opinia wystawiona dla Zawór rozprężny klimatyzacji NRF 38211
(17.12.2019)
Robiłem tu zakupy ostatnio i zamówiłem m.in. ten zawór. Pasuje bardzo dobrze i jest dosć tani. Ogólnie warto kupować w tym sklepie bo mają korzystne ceny, szybko wysyłają towar i mozna liczyc na pomoc. Polecam iPatrsa
Opinia wystawiona dla Zawór rozprężny klimatyzacji NRF 38212
Producent | Numery OEM |
---|
CITRO | 1614255480 |
CITRO | 9821294480 |
DENSO | DVE21008 |
DS | 9821294480 |
FIAT | 9821294480 |
OPEL | 9821294480 |
PEUGE | 1614255480 |
PEUGE | 9821294480 |
VAUXH | 9821294480 |
CITROËN
|
DS
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
VAUXHALL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
By układ klimatyzacji w samochodzie funkcjonował prawidłowo musi dojść do rozprężania czynnika chłodniczego. Za prawidłowy przebieg tego procesu w większości systemów klimatyzacji samochodowej odpowiada zawór rozprężny.
Zawór rozprężny to element termostatyczny, który reguluje poziom napełnienia parownika czynnikiem chłodniczym w zależności od obciążenia cieplnego w układzie klimatyzacji samochodu. Ten rodzaj regulacji to absolutna konieczność ze względu na różnorodne warunki pracy całego systemu.
Regulowany przepływ czynnika chłodniczego zapobiega m.in. awarii i przedwczesnemu zużyciu parownika czy też sprężarki a więc rola zaworu rozprężnego jest nieoceniona nie tylko dla prawidłowego funkcjonowania układu klimatyzacji ale także dla uniknięcia usterek poszczególnych części, współpracujących w systemie klimatyzacji samochodowej.
Niewydajna praca układu klimatyzacji samochodowej to nie tylko wina kompresora. Stosunkowo słabe chłodzenie może być także wynikiem przytkanego zaworu rozprężnego, który przepuszcza do parownika zbyt małe ilości czynnika chłodniczego. Dlatego zawór klimatyzacji nie powinien być nigdy pomijany we wstępnej diagnozie nieefektywnego funkcjonowania układu.
Zapchanie się zaworu rozprężnego i w efekcie zaburzenia przepływu czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji należy jak najszybciej naprawić. Wymienić trzeba będzie filtr osuszacz oraz właśnie zawór rozprężny.
NRF to od ponad 90 lat jeden z liderów wśród dostawców układów chłodniczych dla silników samochodowych. Specjalnością firmy jest produkcja zaawansowanych technologicznie chłodnic. Urządzenia chłodzące montowane w pojazdach mechanicznych to główny obszar działania przedsiębiorstwa NRF. W czasie wielu lat obecności na rynku firma zbudowała wizerunek solidnej, dbającej drobiazgowo o najwyższą jakość oferowanych produktów.
Oprócz chłodnic, NRF oferuje również szereg innych produktów chłodniczych do samochodów. W asortymencie pojawiają się między innymi wentylatory chłodnic, a także pojedyncze łopatki do wentylatorów. Ponadto, firma wyspecjalizowała się również w produkcji chłodnic oleju oraz chłodnic EGR. Co więcej, na rynku pojawia się także coraz więcej intercoolerów marki NRF. Producent stale rozwija swoją ofertę, rozbudowując listę oferowanych produktów. Rozwój dotyczy zarówno nowych typów części, jak i wprowadzania do obrotu kolejnych modeli podzespołów, które od dłuższego czasu znajdują się w asortymencie. Obecnie liczba referencji przekracza już 8000 i wciąż rośnie, w ciągu kilku ostatnich lat notując najwyższe wzrosty w historii firmy.
NRF to firma specjalizująca się w produkcji części samochodowych na rynek wtórny. Obszar działania przedsiębiorstwa obejmuje głównie Europę i Azję. Zakłady produkcyjne zlokalizowane są na obu kontynentach, podobnie jak 19 magazynów należących do NRF, niemniej produkty dystrybuowane są również w innych częściach świata. Warto także wspomnieć o pracach badawczych, regularnie prowadzonych w centrach należących do NRF. Firma dokłada wszelkich starań, aby zatrudniać tylko najlepiej wykwalifikowanych inżynierów, którzy nadzorują procesy produkcyjne oraz udoskonalają produkty marki NRF.