- Długość [mm]: 110,25
- Materiał: Stal chromowo-krzemowa
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Końcówka trzonka zaworu hartowana
- Średnica zaworu [mm]: 26,50
- Średnica trzonka zaworu [mm]: 5,00
- Kąt pochylenia przylgni zaworu [stopień]: 45
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AE | V80012 |
BGA | V799601 |
FAI | IV95268 |
FRECCIA | R6837/S |
INTERVALVE | 3903.002 |
IPSA | VL220100 |
MAHLE | 029VE31942000 |
OSVAT | 2899SC |
TRW ENGINE | 331156 |
VW | 04E 109 601A |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawory silnikowe to elementy sterujące przepływem powietrza oraz mieszanki paliwowo-powietrznej. Ponadto, umożliwiają one również odprowadzanie spalin z jednostki napędowej. Części te konstruuje się ze specjalnego rodzaju stali, nazywanej stalą zaworową. Cechuje się ona zwiększoną wytrzymałością na wysokie temperatury, które w przypadku zaworów wylotowych mogą sięgać nawet ponad 700 stopni Celsjusza.
Standardowy zawór silnika to cienki pręt zakończony tzw. grzybkiem. Niezwykle istotne jest dokładne wyprofilowanie zaworu, aby gwarantował on pełną szczelność. Dzięki poprawnie wykonanemu profilowaniu możliwy jest właściwy docisk zaworu.
Montowane w silniku zawory dzieli się na zawory ssące oraz wydechowe, czyli dolotowe i wylotowe. Zawory ssące umożliwiają pobór powietrza oraz mieszanki paliwowo-powietrznej przez silnik. Natomiast zawory wylotowe odprowadzają spaliny. W każdym silniku bez wyjątku zawory ssące posiadają większe średnice od swoich odpowiedników odprowadzających spaliny. Sprawne zawory silnikowe działają automatycznie. Zawór otwiera się i zamyka na odpowiednich etapach cyklu.
Wzmocniona stal zaworowa oraz profesjonalne wyprofilowanie gwarantują zaworom dużą trwałość. Mimo to po pewnym czasie zauważalne mogą być ślady zużycia zaworów. Zagrożeniem dla ich sprawności jest również korozja, przyczyniająca się do powstawania nieszczelności. Ponadto, przeważnie zawory ulegają uszkodzeniu wskutek zerwania paska rozrządu w układach kolizyjnych.
Goetze Engine to niemiecka firma, która powstała już w 1887 roku. Historia przedsiębiorstwa jest długa, a jego doświadczenie ogromne. Obecnie firma stanowi część międzynarodowej grupy Federal-Mogul. Części samochodowe Goetze Engine to tysiące produktów należące jedynie do dwóch kategorii produktowych, co jest wskaźnikiem wysokiej specjalizacji producenta. Auto części Goetze Engine to pierścienie tłokowe i tuleje cylindrów, czyli części uszczelniające silnika.
Uszczelnienia silników Goetze Engine należą do najwyżej cenionych części tego typu na rynku. Dzięki zaawansowaniu technologicznemu coraz doskonałej współpracy pierścieni i tulei od tego producenta, części samochodowe Goetze Engine przyczyniają się do zmniejszenia zużycia oleju i ograniczenia siły tarcia, co z jednej strony zmniejsza emisję, a z drugiej zwiększa żywotność silnika.
Za sprawą przynależności do międzynarodowej grupy Federal-Mogul, będącej jedną z największych korporacji motoryzacyjnych na świecie, części samochodowe Goetze Engine docierają do kilkudziesięciu krajów. Wykorzystują je producenci samochodów osobowych i użytkowych, jak również pojazdów rolniczych i maszyn przemysłowych. Ponadto wiele produktów niemieckiej firmy dostępnych jest również na rynku części zamiennych.