- Rodzaj zaworu: Zawór przepływowy
- Tryb pracy: Mechaniczne
- Lokalizacja w aucie: Rura wydechowa przy turbosprężarce
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BE TURBO | 129857 |
BORGWARNER | 10009700091 |
BORGWARNER | 10009700118 |
BORGWARNER | 10009700228 |
BORGWARNER | 10009880091 |
BORGWARNER | 10009880118 |
BORGWARNER | 10009880228 |
BORGWARNER | 10009980091 |
BORGWARNER | 10009980118 |
BORGWARNER | 10009980228 |
BORGWARNER | 16359700004 |
BORGWARNER | 16359880004 |
BORGWARNER | 18509700013 |
BORGWARNER | 18509880013 |
BORGWARNER | 59001030135 |
TURBOSHOET | 2101449 |
VOLVO | 31293600 |
VOLVO | 31397999 |
VOLVO | 31431981 |
VOLVO | 31459962 |
VOLVO | 36010047 |
VOLVO | 36010048 |
VOLVO | 36010303 |
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sterownik silnika to element, który zastąpił w nowoczesnych pojazdach stosowany dawniej gaźnik. Dzięki tej części możliwy stał się elektroniczny wtrysk paliwa. Czym zajmuje się sterownik silnika? Jego zadaniem jest kontrola pracy jednostki napędowej. W swojej pracy element ten korzysta z rozmaitych danych. Pobiera je z czujników zlokalizowanych w różnych częściach samochodu. Sterowanie silnikiem odbywa się m.in. na podstawie analizy danych z sondy lambda, czujnika temperatury kolektora ssącego, czujników położenia wału i wałka rozrządu oraz wielu innych.
Sterowanie silnikiem polega przede wszystkim na zmianach proporcji paliwa i powietrza w mieszance paliwowo-powietrznej. Informacje docierające do sterownika z wymienionych czujników i innych często są wystarczające, aby określić właściwe proporcje, jednak dodatkowo urządzenie bierze pod uwagę również zapisane dane z przeszłości. Ponadto, to właśnie sterownik decyduje o momencie zapłonu, a także momencie wtrysku. Za sprawą tego elementu jednostka napędowa nie tylko pracuje efektywniej i szybciej, ale również bezpieczniej. Rzecz w tym, że w razie konieczności komputer hamuje dopływ paliwa, jeżeli na podstawie dostępnych danych uzna to za niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa.
Awaria sterowania silnika skutkuje utratą kontroli nad pracą jednostki napędowej. Tym samym konieczne jest jak najszybsze przywrócenie sprawności elementu. W wielu przypadkach możliwa jest skuteczna naprawa tej części, natomiast jeśli okaże się to niewykonalne, sterownik silnika należy wymienić.
Motair Turbo to założona w 1971 roku niemiecka firma specjalizującą się w produkcji części samochodowych na rynek wtórny. Nie zawsze tak jednak było. Na początku swojej działalności Motoair zajmowało się produkcją małych silników lotniczych z turbodoładowaniem.
Przedsiębiorstwo dopiero w latach osiemdziesiątych poszerzyło swoją działalność skupiając się właśnie na częściach samochodowych. Był to dobry ruch, ponieważ już w latach dziewięćdziesiątych Motair Turbo stało się liderem w zakresie regeneracji turbosprężarek na rynku niemieckim.
Dziś przedsiębiorstwo swoje usługi kieruje do specjalistów od silników, handlu częściami zamiennymi oraz firm usługowych. Prowadzi także niskonakładową produkcję turbosprężarek dla silników przemysłowych, silników montowanych w pojazdach morskich oraz jednostek napędowych wykorzystywanych w sportach motorowych u tuningu.
Motoair Turbo posiada także certyfikaty ISO świadczące o wysokiej jakości świadczonych usług. Pierwszy certyfikat ISO firmie udało się z zdobyć już w 1996 roku dla całej firmy (ISO 9001:2000), który jest aktualny do dziś. Drugi to certyfikat z 2018 roku - ISO 9001: 2015.