- Rodzaj zaworu: Zawór sterujący
- Tryb pracy: Elektryczny
- Napięcie [V]: 12
- Techniczny numer informacyjny: PI 2073
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTEX | 716020 |
BMW | 1 433 667 |
BMW | 11 36 1 433 667 |
BMW | 11 36 7 501 775 |
BMW | 11 36 7 524 489 |
BMW | 7 501 775 |
BMW | 7 524 489 |
ERA | 554029A |
FEBI | 103359 |
FISPA | 87.185 |
GATES | VVS180 |
GK | SK6020 |
HOFFER | 8091560 |
IPD | 21-5015 |
LANDROVER | 3H4Z-6M280-AA |
LANDROVER | 8510260 |
LANDROVER | LNN000010 |
MEATDORIA | 91560 |
METZGER | 2411016 |
MOTORAD | 1VS204 |
OSSCA | 18874 |
S.I.D.A.T | 87.185 |
SWAG | 20 10 3359 |
VAICO | V20-2651 |
WE PARTS | 381180053 |
WILMINK | WG1741850 |
WILMINK | WG1796509 |
WILMINK | WG1807553 |
WILMINK | WG1924907 |
WILMINK | WG2028339 |
ZZVF | ZV2475W |
ALPINA
|
BMW
|
LAND ROVER
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wałek rozrządu jest używany głównie w silnikach tłokowych (spalinowych), gdzie jest jest częścią mechanizmu rozrządu zaworowego, służy do otwierania zaworów dolotowych i wydechowych zgodnie z harmonogramem projektowym. Choć jest to co raz rzadsze zjawisko, wałek rozrządu można spotkać w starych pompach wtryskowych, w których są używane do uruchamiania elementów pompy. Te elementy dostarczają paliwo do poszczególnych kolektorów dolotowych lub cylindrów.
Wałek rozrządu to pręt, który obraca się i ślizga po maszynie, aby zamienić ruch obrotowy w ruch liniowy. Ta zmiana ruchu jest realizowana przez wałek rozrządu przesuwający się coraz bardziej od osi obrotu, gdy wałek rozrządu jest popychany przez maszynę.
Wałek rozrządu kontroluje zarówno dopływ paliwa, jak i wydalanie spalin. Składa się z kilku promieniowych krzywek, z których każda przesuwa zawory dolotowe lub wydechowe. Ten wałek rozrządu jest połączony z wałem korbowym za pomocą paska, łańcucha lub kół zębatych. Zapewnia to stały czas zaworów w stosunku do ruchu tłoków.
Wałki rozrządu do silników samochodowych są odlewane w całości z żeliwa. W wyjątkowych przypadkach również kute ze stali, następnie obrabiane mechanicznie i częściowo utwardzane, do czego zwykle stosuje się proces hartowania indukcyjnego.
Pierburg to hiszpańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne, zajmujące się produkcją szerokiej gamy części samochodowych. Od początku istnienia firmy podstawę działalności stanowiła produkcja gaźników. Do dziś jest to ważny obszar działalności przedsiębiorstwa. W fabrykach firmy Pierburg powstają zarówno gaźniki przeznaczone do samochodów, jak i motocykli. Dzisiaj do flagowych produktów marki dołączyły również wszelkiego rodzaju zawory kontrolne oraz czujniki ograniczające emisję spalin. W ofercie znajduje się między innymi czujnik temperatury spalin. Ważną część asortymentu marki Pierburg stanowią części układu wydechowego, takie, jak: sonda lambda, rura wydechowa czy zawór egr – również zaliczany do elementów kontrolujących poziom emisji spalin.
Ponadto, oferta firmy Pierburg obejmuje również elementy niezbędne dla poprawnej pracy silnika oraz układu chłodzenia. W asortymencie pojawiają się kolektory ssące oraz pompy: oleju, wody i powietrza wtórnego. Producent oferuje również rozmaite przewody, w tym przewody paliwowe.
Pierburg to firma motoryzacyjna, która pod względem zasięgu działalności może się równać z największymi podmiotami działającymi w branży. Główna siedziba przedsiębiorstwa mieści się w Hiszpanii, jednak jej oddziały są rozlokowane na kilku kontynentach. Produkcja odbywa się głównie w Europie, jednak firma jest obecna również w Ameryce Południowej i Północnej, a także w Azji. Poza fabrykami firma Pierburg dysponuje również własnymi laboratoriami badawczymi, w których analizuje jakość produktów, nieustannie starając się wprowadzić ją na wyższy poziom.