- Długość [mm]: 99,1
- Ilość wycięć/otworów: 3
- Ciężar [kg]: 0,035
- Dla numeru OE: 030 109 611 A
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AE | V91473 |
Autopumps | AEV9114 |
BGA | V039114 |
CORTECO | 550832B |
EATON UK | 30087 |
FRECCIA | R4367/R |
INTERVALVE | 2107.006 |
INTERVALVE | 2107.209 |
IPSA | VL072200 |
IPSA | VL072300 |
MAHLE | 029 VA 30318 000 |
MEC-DIESEL | 825160 |
MOTIVE | EV9114 |
NE | 148050001300 |
OSVAT | 0832 |
PATRON | PV1341 |
PERFECT_C | 029 VA 30318 000 |
PERFECT_C | 029 VA 30318 100 |
STELLOX | 01-24118-SX |
SWAG | 30 92 1008 |
TRW ENGINE | 39114 |
VW | 030 109 611 A |
VW | 030 109 611 C |
VW | 30 109 611 A |
VW | 30 109 611 C |
WILMINK | WG1015744 |
WILMINK | WG1053466 |
WILMINK | WG1428496 |
WILMINK | WG1491202 |
WILMINK | WG2088161 |
WILMINK | WG2269485 |
WXQP | 311765 |
vika | 11090213401 |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawory silnikowe to elementy sterujące przepływem powietrza oraz mieszanki paliwowo-powietrznej. Ponadto, umożliwiają one również odprowadzanie spalin z jednostki napędowej. Części te konstruuje się ze specjalnego rodzaju stali, nazywanej stalą zaworową. Cechuje się ona zwiększoną wytrzymałością na wysokie temperatury, które w przypadku zaworów wylotowych mogą sięgać nawet ponad 700 stopni Celsjusza.
Standardowy zawór silnika to cienki pręt zakończony tzw. grzybkiem. Niezwykle istotne jest dokładne wyprofilowanie zaworu, aby gwarantował on pełną szczelność. Dzięki poprawnie wykonanemu profilowaniu możliwy jest właściwy docisk zaworu.
Montowane w silniku zawory dzieli się na zawory ssące oraz wydechowe, czyli dolotowe i wylotowe. Zawory ssące umożliwiają pobór powietrza oraz mieszanki paliwowo-powietrznej przez silnik. Natomiast zawory wylotowe odprowadzają spaliny. W każdym silniku bez wyjątku zawory ssące posiadają większe średnice od swoich odpowiedników odprowadzających spaliny. Sprawne zawory silnikowe działają automatycznie. Zawór otwiera się i zamyka na odpowiednich etapach cyklu.
Wzmocniona stal zaworowa oraz profesjonalne wyprofilowanie gwarantują zaworom dużą trwałość. Mimo to po pewnym czasie zauważalne mogą być ślady zużycia zaworów. Zagrożeniem dla ich sprawności jest również korozja, przyczyniająca się do powstawania nieszczelności. Ponadto, przeważnie zawory ulegają uszkodzeniu wskutek zerwania paska rozrządu w układach kolizyjnych.