- System hamulcowy: ATE
- Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe
Ilość | Nazwa | Nr części |
---|
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 13.0460-0290.2 |
LPR | KAP0053 |
TRW | PFK302 |
ALFA ROMEO
|
CHEVROLET
|
CHRYSLER
|
CITROËN
|
DACIA
|
FIAT
|
FORD
|
HONDA
|
LANCIA
|
MAZDA
|
MERCEDES-BENZ
|
MG
|
MINI
|
NISSAN
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
ROVER
|
SAAB
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Obecnie hamulce tarczowe to najpopularniejsze rozwiązanie w kwestii układu hamowania samochodu. Zwykle kierowcy decydują się na zakup kompletnego zestawu hamulców, jednak czasami pojawia się konieczność dokupienia części. Dodatki i pojedyncze części hamulców tarczowych są potrzebne np. przy niewielkiej awarii któregoś elementu. Poważniejsze usterki wymagają wymiany całych hamulców, jednak w wielu przypadkach nie jest to konieczne.
Najważniejsze części hamulców tarczowych to tarcze oraz klocki hamulcowe. Tarcza to unieruchomiona powierzchnia, do której dociskane są klocki hamulcowe pokryte okładziną cierną. Za sprawą nieruchomego przyłączenia tarczy do wałka wskutek wspomnianego docisku, dochodzi do zahamowania koła. Obecnie zarówno tarcze, jak i klocki hamulcowe wykonuje się z rozmaitych materiałów. Podstawowym materiałem konstrukcyjnym jest stal, jednak części klasy premium to elementy ceramiczne. Należy podkreślić, że hamulce tarczowe to nie tylko tarcza i klocki. Dodatki i części hamulców tarczowych to również m.in. siłowniki, bez których docisk klocków nie byłby możliwy.
Wymiana którejś z części hamulców tarczowych najczęściej zostaje wymuszona ze względu na zniszczenie wywołane dużą siłą tarcia. Zużycie eksploatacyjne jest nie do uniknięcia, jednak można je nieco opóźnić, poprzez odpowiednie korzystanie z hamulców. Nie zaleca się przede wszystkim gwałtownego wciskania pedału hamulca, zwłaszcza jeśli klocki i tarcza są jeszcze nierozgrzane. Ponadto, dla właściwej kompatybilności, wszelkie dodatki i pojedyncze części hamulców tarczowych warto kupować od tego samego producenta.
Eurorepar jest częścią koncernu motoryzacyjnego Groupe PSA skupiającego w sobie m.in. takie marki jak: Peugeot, Citroen, czy Opel. Jest to o tyle ważne, że za ofertą części Eurorepar stoi zespół wykwalifikowanych inżynierów, odpowiedzialnych za sukces powyższych marek. Oferowane części pasują nie tylko do samochodów produkowanych przez Groupe PSA bo dzięki nim można naprawić też zdecydowaną większość aut znajdujących się na europejskim rynku motoryzacyjnym.
W ofercie marki Eurorepar znajduje się aż 12 tysięcy części zamiennych i innych produktów do samochodów różnych marek. Wśród nich możemy wyróżnić wszelkiego rodzaju opony, filtry, części układu hamulcowego, pióra wycieraczek, żarówki, płyny eksploatacyjne, części układu wydechowego, elementy układu rozrządu, akumulatory, alternatory, rozruszniki, świeże zapłonowe i żarowe, części układu zawieszenia i kierowniczego, elementy osprzętu silnika i wiele innych.
Eurorepar na bieżąco przeprowadza audyty procesów produkcyjnych u swoich dostawców, którzy często oferują swoje części do montażu fabrycznego pojazdów. Części Eurorepar są objęte gwarancją na wady fabryczne i materiałowe, a ich obecność w centralnym magazynie części zamiennych zlokalizowanym w Polsce gwarantuje dużą dostępność tych części.