- System hamulcowy: Teves
- Ciężar [kg]: 0,056
- Długożć opakowania [cm]: 18,5
- Szerokość opakowania [cm]: 1
- Wysokość opakowania [cm]: 1,2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 1148Q |
APEC | KIT559 |
BOSCH | 1987474217 |
BOSCH | 1987474433 |
BREMBO | A02213 |
DELPHI | LX0153 |
FERODO | FBA517 |
HELLAPAGID | 355201181 |
HELLAPAGID | 8DZ355201181 |
METZGER | 1091148 |
NK | 7915148 |
OJD | OJD1091148 |
PAGID | K0057 |
QUICKBRAKE | 1091148 |
TEXTAR | 82030500 |
TRW | PFK350 |
ALFA ROMEO
|
ALPINA
|
BMW
|
WIESMANN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to urządzenie bezpośrednio odpowiedzialne za dociśnięcie klocków hamulcowych do tarczy. Zamontowane jest na zwrotnicy i składa się z wielu rozmaitych części. Współpraca sprawnych pojedynczych części zacisku hamulcowego jest niezbędna dla poprawnej pracy układu hamulcowego.
Standardowy zacisk hamulcowy to konstrukcja składająca się z obudowy przymocowanej do wspornika, który to jest nieruchomo przytwierdzony do zwrotnicy. Wspornik jest również miejscem mocowania klocków hamulcowych. Najważniejszą częścią zacisku hamulcowego jest natomiast tłok. W przypadku zacisku pływającego występuje tylko jeden, natomiast w zacisku stałym są dwa tłoki umieszczone po dwóch stronach tarczy hamulcowej. Impuls, zwykle w postaci sprężenia płynu hamulcowego, wprawia w ruch tłoki, które się wysuwają i wymuszają ruch klocków hamulcowych. W zaciskach stałych w dociskaniu klocka do tarczy bierze udział również trzpień prowadzący.
Istotne pojedyncze części zacisku hamulcowego to rozmaite sprężyny. Ze względu na prostotę budowy często ich znaczenie bywa lekceważone. Natomiast bez sprawnie funkcjonujących sprężyn nacisk tłoka na klocki hamulcowe w zacisku pływającym nie przyniósłby pożądanych skutków. Ponadto, większość zacisków hamulcowych wyposażonych jest w sprężynowe ograniczniki znajdujące się pomiędzy klockami.
Pojedyncze części zacisku hamulcowego mogą ulegać rozmaitym uszkodzeniom. Wspomniane sprężyny ulegają rozprężeniu, dochodzi też do poluzowania łączenia między obudową, a wspornikiem, czy zużycia tłoka. Ponadto, zagrożeniem dla sprawności zacisku hamulca jest wszelkiego rodzaju zanieczyszczenie. Zacisk wymaga również odpowiedniego smarowania, dla minimalizacji siły tarci wytwarzanej pomiędzy poszczególnymi elementami, podczas pracy tego urządzenia.
Mintex to firma motoryzacyjna, która od ponad 100 lat specjalizuje się w produkcji układów hamulcowych. Wysoko cenione przez fachowców są klocki oraz tarcze hamulcowe tej marki. Pozostałe części układu również należą do najlepszych w swoich kategoriach. Warto zaznaczyć, że producent posiada w asortymencie także elementy do starszych, dzisiaj mniej popularnych układów, w tym bębny hamulcowe, wciąż obecne w wielu samochodach.
Producent układów hamulcowych Mintex za cel stawia sobie kompleksowe spełniane potrzeb swoich klientów. Dlatego też poza klockami czy tarczami hamulcowymi, w ofercie znajdują się również okładziny, bez wątpienia należące do najwytrzymalszych na rynku. Producent wspiera klientów również w zakresie konserwacji układów hamulcowych, oferując także środki chemiczne zapobiegające korozji. Ponadto, odpowiednie preparaty marki Mintex wydłużają żywotność hamulców oraz przyciszają odgłosy towarzyszące ich pracy. Klienci, dla których ograniczenie hałasu to priorytet, mogą również rozważyć zakup foli tłumiących lub blaszek marki Mintex.
Przedsiębiorstwo Mintex to dostawca części układów hamulcowych do samochodów osobowych, jednak od lat firmie ufają również zespoły wyścigowe. Z pewnością wykorzystywanie układów hamulcowych w pojazdach wyścigowych to dowód ich najwyższej jakości. Hamulce Mintex są zdolne do intensywnej pracy nawet w najtrudniejszych warunkach. Ponad 100-letnie doświadczenie oraz stałe doskonalenie produkowanych podzespołów w 14 centrach badawczych zapewniają najwyższą jakość układów hamulcowych produkowanych przez Mintex.