- Ilość ogniw łańcucha: 158
- Wykonanie łańcucha: Simplex
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z kołem zębatym
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACKOJA | A52-10001 |
ACKOJA | A52-10001-SP |
ASHIKA | KCKH01 |
FAI | TCK203NG |
FEBI | 171474 |
FEBI | 171475 |
HYUNDAI | 23121-2B000 |
HYUNDAI | 24221-2B000 |
HYUNDAI | 24321-2B000 |
HYUNDAI | 24410-25001 |
HYUNDAI | 24420-2B000 |
HYUNDAI | 24431-2B000 |
INA | 559 0214 10 |
INA | 559 0214 30 |
KIA | 23121-2B000 |
MOTIVE | TCK46 |
PartsTec | PTA114-0067 |
HYUNDAI
|
KIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozrząd to układ, którego pracę napędza wał korbowy silnika spalinowego. Zadaniem rozrządu jest napędzanie pracy poszczególnych podzespołów, głównie odprowadzających paliwo do komory spalania. Obecnie stosuje się układy wykorzystujące pasy lub łańcuchy rozrządu. Oba rozwiązania mają swoje zalety, jednak łańcuch uważa się za element trwalszy, który dłużej działa bezawaryjnie.
Łańcuch rozrządu to niezwykle ważna część samochodowa, bez której pojazd nie jest w stanie funkcjonować. Zerwanie łańcucha powoduje zatrzymanie pojazdu, a także ogromne zniszczenia. Ponadto, tak nagła awaria bywa niezwykle niebezpieczna. Całkowite zerwanie łańcucha jest jedynak niezwykle rzadkie. O wiele częściej dochodzi do mniejszych usterek, które niestety również upośledzają pracę układu. Najczęściej problemy dotyczą napinacza, który nie jest w stanie utrzymać odpowiedniego napięcia łańcucha. Dłuższa eksploatacja może również doprowadzić do wytarcia kół zębatych lub uszkodzeń mechanicznych łańcucha.
Dawniej łańcuchy rozrządu działały bezawaryjnie nawet po przejechaniu pół miliona kilometrów. Dzisiaj budowa nowoczesnych jednostek napędowych rzadko to umożliwia, jednak wciąż łańcuch jest bardziej wytrzymały od paska. Producenci zalecają wymianę co ok. 250 tys. kilometrów. Niemniej jednak wskazane są regularne przeglądy, gdyż czasami o wiele wcześniej dochodzi do poluzowania łańcucha lub też zaczyna się on ślizgać. Bezwzględnie konieczna jest fachowa kontrola stanu tego elementu w przypadku, gdy z rozrządu słychać niepokojące hałasy lub też na obudowie łańcucha pojawiły się opiłki metalu, mogące świadczyć o wykruszeniu kół zębatych.
BGA to firma założona już w 1929 roku. Posiada ona zatem ogromne doświadczenie, jako jeden z uczestników dynamicznego rozwoju technologii motoryzacyjnych. Przedsiębiorstwo zostało założone w Wielkiej Brytanii i do dzisiaj posiada angielski kapitał. Również główna siedziba i fabryka firmy mieszczą się w Wielkiej Brytanii. Niezmiennie od ponad 90 lat marka BGA jest niezależna. Części samochodowe BGA to elementy z wielu kategorii produktowych. Obecnie liczba referencji w katalogu producenta przekracza już 40 tysięcy. Szczególnie wysoko cenione są elementy układu sterowania i zawieszenia oraz układu wydechowego. Niemniej jednak kierowcy są zadowoleni również z kompletnych układów chłodniczych marki BGA, pomp samochodowych oraz wielu innych podzespołów od brytyjskiego producenta. Brytyjska firma posiada fabrykę, własne centrum dystrybucyjne oraz dobrze wyposażone laboratorium badawcze. Dlatego też części samochodowe BGA są coraz lepsze. Zespół naukowców, korzystając z zaawansowanego technologicznie sprzętu, nieustannie pracuje nad udoskonalaniem auto części BGA. Producent oferuje części samochodowe trafiające na aftermarket. Obecnie są one dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na całym świecie.