- Wykonanie łańcucha: Łańcuch o niskim poziomie hałasu
- Wykonanie łańcucha: Łańcuch zamknięty
- Ilość ogniw łańcucha: 132
- Ilość części [-częściowy]: 6
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BGA | TC0112FK |
FAI | TCK241NG |
MABYPARTS | OTK030101 |
SKODA | 03C105209BD |
SKODA | 03C109158H |
SKODA | 03C109469R |
SKODA | 03C109507BD |
SKODA | 03C109509AA |
SKODA | 03C109571K |
VW | 03C105209BD |
VW | 03C109158H |
VW | 03C109469R |
VW | 03C109507BD |
VW | 03C109509AA |
VW | 03C109571K |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozrząd to układ, którego pracę napędza wał korbowy silnika spalinowego. Zadaniem rozrządu jest napędzanie pracy poszczególnych podzespołów, głównie odprowadzających paliwo do komory spalania. Obecnie stosuje się układy wykorzystujące pasy lub łańcuchy rozrządu. Oba rozwiązania mają swoje zalety, jednak łańcuch uważa się za element trwalszy, który dłużej działa bezawaryjnie.
Łańcuch rozrządu to niezwykle ważna część samochodowa, bez której pojazd nie jest w stanie funkcjonować. Zerwanie łańcucha powoduje zatrzymanie pojazdu, a także ogromne zniszczenia. Ponadto, tak nagła awaria bywa niezwykle niebezpieczna. Całkowite zerwanie łańcucha jest jedynak niezwykle rzadkie. O wiele częściej dochodzi do mniejszych usterek, które niestety również upośledzają pracę układu. Najczęściej problemy dotyczą napinacza, który nie jest w stanie utrzymać odpowiedniego napięcia łańcucha. Dłuższa eksploatacja może również doprowadzić do wytarcia kół zębatych lub uszkodzeń mechanicznych łańcucha.
Dawniej łańcuchy rozrządu działały bezawaryjnie nawet po przejechaniu pół miliona kilometrów. Dzisiaj budowa nowoczesnych jednostek napędowych rzadko to umożliwia, jednak wciąż łańcuch jest bardziej wytrzymały od paska. Producenci zalecają wymianę co ok. 250 tys. kilometrów. Niemniej jednak wskazane są regularne przeglądy, gdyż czasami o wiele wcześniej dochodzi do poluzowania łańcucha lub też zaczyna się on ślizgać. Bezwzględnie konieczna jest fachowa kontrola stanu tego elementu w przypadku, gdy z rozrządu słychać niepokojące hałasy lub też na obudowie łańcucha pojawiły się opiłki metalu, mogące świadczyć o wykruszeniu kół zębatych.
Freccia to włoska firma produkcyjna, zajmująca się konstruowaniem części silnika. Główna linia produkcyjna firmy to zawory silnikowe. Największy odsetek referencji w katalogu producenta stanowią zawory wydechowe i ssące. Elementy te od dziesięcioleci są chlubą przedsiębiorstwa Freccia, które dystrybuuje je we Włoszech oraz poza granicami kraju.
Zawory to nie wszystko, co ma do zaoferowania Freccia. Producent oferuje również inne elementy silnika. Części samochodowe Freccia to między innymi prowadnice oraz szereg uszczelek, często niezbędnych dla właściwego montażu zaworów. Poza częściami silnika Freccia produkuje również elementy układu sterującego pracą jednostki napędowej. Wśród nich na pierwszy plan wysuwają się wałki rozrządu, ale również wytrzymałe, wysokiej jakości łańcuchy rozrządu. Producent poszerza również ofertę pomp wody.
Warto zaznaczyć, że autoczęści Freccia to zarówno elementy przeznaczone do samochodów osobowych, jak i ciężarowych. W katalogu części samochodowych Freccia znajdują się również produkty przystosowane do montażu w traktorach oraz motocyklach.
Freccia to marka znana w branży od 1923 roku. Przez blisko 100 lat istnienia firma niemal nieustannie się rozwija. Produkty są udoskonalane w centrach badawczych, co pozwala zdobywać rosnące grono zadowolonych klientów. Obecnie Freccia to jeden z najważniejszych dostawców części silnika na aftermarket. Ponadto, przedsiębiorstwo współpracuje z kilkoma producentami samochodów, dostarczając im autoczęści do pierwszego montażu.