- Wykonanie łańcucha: Simplex
- Wykonanie łańcucha: Łańcuch zamknięty
- Ilość ogniw łańcucha: 106
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Dla wałka rozrządu
- Ilość ogniw łańcucha: 82
- Urządzenia napędzane: Agregat napędzany: wałek wyrównawczy
Dodaj opinię
(04.12.2022)
Opinia wystawiona dla Zestaw łańcucha rozrządu HEPU 21-0524
(07.05.2022)
Opinia wystawiona dla Zestaw łańcucha rozrządu HEPU 21-0216
(30.04.2022)
Opinia wystawiona dla Zestaw łańcucha rozrządu HEPU 21-0216
Producent | Numery OEM |
---|
BGA | TC0595FK |
BGA | TC0595FK1 |
BGA | TC0595K |
ITN | 28-TCK-0267 |
ITN | CKTO409501G |
KAVO PARTS | DKC-9001 |
NIPPARTS | N1152002 |
PAR | 9960041 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozrząd to układ, którego pracę napędza wał korbowy silnika spalinowego. Zadaniem rozrządu jest napędzanie pracy poszczególnych podzespołów, głównie odprowadzających paliwo do komory spalania. Obecnie stosuje się układy wykorzystujące pasy lub łańcuchy rozrządu. Oba rozwiązania mają swoje zalety, jednak łańcuch uważa się za element trwalszy, który dłużej działa bezawaryjnie.
Łańcuch rozrządu to niezwykle ważna część samochodowa, bez której pojazd nie jest w stanie funkcjonować. Zerwanie łańcucha powoduje zatrzymanie pojazdu, a także ogromne zniszczenia. Ponadto, tak nagła awaria bywa niezwykle niebezpieczna. Całkowite zerwanie łańcucha jest jedynak niezwykle rzadkie. O wiele częściej dochodzi do mniejszych usterek, które niestety również upośledzają pracę układu. Najczęściej problemy dotyczą napinacza, który nie jest w stanie utrzymać odpowiedniego napięcia łańcucha. Dłuższa eksploatacja może również doprowadzić do wytarcia kół zębatych lub uszkodzeń mechanicznych łańcucha.
Dawniej łańcuchy rozrządu działały bezawaryjnie nawet po przejechaniu pół miliona kilometrów. Dzisiaj budowa nowoczesnych jednostek napędowych rzadko to umożliwia, jednak wciąż łańcuch jest bardziej wytrzymały od paska. Producenci zalecają wymianę co ok. 250 tys. kilometrów. Niemniej jednak wskazane są regularne przeglądy, gdyż czasami o wiele wcześniej dochodzi do poluzowania łańcucha lub też zaczyna się on ślizgać. Bezwzględnie konieczna jest fachowa kontrola stanu tego elementu w przypadku, gdy z rozrządu słychać niepokojące hałasy lub też na obudowie łańcucha pojawiły się opiłki metalu, mogące świadczyć o wykruszeniu kół zębatych.
Hepu to niemiecka firma, która specjalizuje się w produkcji części do układu chłodzenia. Części zamienne tej firmy charakteryzują się wysoką jakością i pasują do większości popularnych samochodów produkcji europejskiej i azjatyckiej. Pod szyldem marki Hepu produkuje się zarówno oryginalne części samochodowe z przeznaczeniem na pierwszy montaż, jak i części zamienne z przeznaczeniem na rynek wtórny.
Posiadając duże doświadczenie w branży motoryzacyjnej, firma kontynuuje wprowadzanie do produkcji najnowocześniejszych technologii i sprawdzonych, solidnych materiałów, a jej dynamiczny rozwój daje możliwość wytwarzania auto części najwyższej jakości, z zachowaniem atrakcyjnych, konkurencyjnych cen.
Oprócz produktów przeznaczonych na niezależny rynek części zamiennych, firma Hepu dostarcza także części samochodowe do linii produkcyjnych takich marek jak Opel, Audi, BMW, Saab, Mercedes-Benz, Porsche, Renault i Volvo. Oddaje to najlepiej wysoki standard części Hepu.
Pompy wodne to flagowa pozycja marki. Ponadto w ofercie znajdziecie także paski klinowe, zestawy paska rozrządu, płyny chłodnicze, a także pompy oleju. Proces produkcyjny podlega ścisłej kontroli przeprowadzanej przez specjalistów na każdym etapie, dlatego części zamienne Hepu to de facto projekt, kształt i rozmiary oryginalnego wyposażenia fabrycznego samochodu.