- Średnica [mm]: 23,8
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTOFREN S | D3397 |
DAIHA | 04476-30060 |
DAIHA | 04906-30060 |
DAIHA | 47550-30100 |
ERT | 300370 |
LEXUS | 04476-30060 |
LEXUS | 04906-30060 |
LEXUS | 47550-30100 |
PBR | K1347S |
SEIKEN | SK40061R |
TOYOT | 04476-30060 |
TOYOT | 04906-30060 |
TOYOT | 47550-30100 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Frenkit, S.L. to hiszpańska firma motoryzacyjna, która specjalizuje się w produkcji i dystrybucji części do układów hamulcowych i systemów sterowania sprzęgłem samochodowym. Oferta skierowana jest głównie do samochodów osobowych, ale została także z czasem uzupełniona w części samochodowe dedykowane niewielkim samochodom dostawczym.
Wszystkie części firmy Frenkit to podzespoły wytwarzane zgodnie ze specyfikacjami OEM. Na liniach produkcyjnych firma dostosowuje się do certyfikowanego systemu zarządzania jakością, który jest zgodny z wymaganiami ISO 9001. Pozwala to marce uzyskać wysokiej jakości części do aut. Frenkit jest obecnie jednym z najbardziej zaufanych producentów części zamiennych – zarówno pod względem jakości, jak i trwałości.
Frenkit to marka, która idzie z duchem czasu. Inżynierzy marki nieustannie wprowadzają nowe technologie produkcji.