- Masa [g]: 348
- Średnica wewnętrzna [mm]: 19,05
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABARTH | 1602516 |
ABARTH | 4115451 |
ABARTH | 4394460 |
ABARTH | 790028 |
ABARTH | 790833 |
AKRON-MALÒ | 89513 |
AKRON-MALÒ | 895131 |
AKRON-MALÒ | 9433 |
ALFA | 1602516 |
ALFA | 3502058 |
ALFA | 4115451 |
ALFA | 4121620 |
ALFA | 4394460 |
ALFA | 790028 |
ALFA | 790211 |
ALFA | 790833 |
AUDI | SE025720999A |
CUPRA | 3936245 |
CUPRA | SE025720002A |
FIAT | 1602516 |
FIAT | 3502058 |
FIAT | 4115451 |
FIAT | 4121620 |
FIAT | 4394460 |
FIAT | 790028 |
FIAT | 790211 |
FIAT | 790833 |
INNOC | 4394460 |
INNOC | 790833 |
LADA | 21011602516 |
LADA | 21013502058 |
LANCIA | 1602516 |
LANCIA | 3502058 |
LANCIA | 4115451 |
LANCIA | 4121620 |
LANCIA | 4394460 |
LANCIA | 790028 |
LANCIA | 790211 |
LANCIA | 790833 |
SEAT | SE025720999A |
SKODA | SE025720999A |
VW | SE025720999A |
ABARTH
|
AUTOBIANCHI
|
FIAT
|
INNOCENTI
|
LANCIA
|
SEAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Original Imperium to firma której początki sięgają 1976 roku. Przedsiębiorstwo zajmuje się handlem częściami zamiennymi do wielu rodzajów pojazdów począwszy od samochodów osobowych, po samochody dostawcze.
Części oferowane przez Original Imperium są kompatybilne ze wszystkimi najpopularniejszymi modelami pojazdów. Dzięki wypracowanej przez ponad 40 lat pozycji na rynku, Original Imperium postrzegany jest jako dystrybutor części wysokiej klasy charakteryzujących się niezawodnością oraz innowacyjnymi rozwiązaniami.
Nowoczesny, zautomatyzowany i wysoko rozwinięty system logistyczny pomaga poszerzać ofertę o nowe produkty. W skład wiodących części samochodowych wchodzą głównie amortyzatory oraz elementy zawieszenia. Marka Original Imperium nawiązuje współprace z nowymi producentami, których produkty znajdują się w ofercie. Firma spełnia obowiązujące na rynku standardy części zamiennych, czego potwierdzeniem są liczne certyfikaty. Wszystkie oferowane części są starannie wyselekcjonowane tak, by spełniały potrzeby konsumentów.