- Długość 1/Długość 2 [mm]: 163/174
- Wymiar gwintu: M12/M10
- Rozstaw otworów 1/2: 1,5
- Kształt łba sruby / nakrętki: Zewnętrzny Torx
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 81027000 |
BGA | BK4325 |
CITRO | 020487 |
CITRO | 020488 |
CITRO | 20487 |
CITRO | 20488 |
ELRING | 152.510 |
GLASER | 9580034 |
PAYEN | HBS273 |
REINZ | 14-32156-01 |
TRISCAN | 98-5530 |
WILMINK | WG1093267 |
WILMINK | WG1170597 |
WILMINK | WG1188849 |
WILMINK | WG1490087 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Głowica silnika stanowi zamknięcie komory spalania. Element ten odgrywa kluczową rolę w kwestii doprowadzania do jednostki napędowej oleju i płynu chłodniczego. Ponadto, głowica pełni funkcję korpusu układu rozrządu. Nie ma wątpliwości, że głowica jest niezwykle istotną częścią silnika, bez której nie byłby on w stanie poprawnie pracować. Dlatego tak ważny jest prawidłowy montaż tego elementu przy użyciu dobrej jakości śrub głowicy.
Montując głowicę silnika, producent używa śrub, które na pozór niczym się nie wyróżniają. W rzeczywistości jednak śruby wykorzystywane do montażu zamknięcia komory silnika powinny się cechować absolutnie maksymalną wytrzymałością. Niedopuszczalna jest tutaj wrażliwość na niewielkie obciążenia czy naciski. Śruby głowicy powinny ponadto dobrze znosić kontakt z groźnymi substancjami chemicznymi. Przede wszystkim muszą one być obojętne na działanie oleju silnikowego i płynu chłodniczego.
Nie ma mowy o zachowaniu odpowiednich właściwości przez śruby głowicy, jeżeli utracą one swoją elastyczność. Dlatego też, zarówno instalacja nowej głowicy, jak i ponowny montaż starej, wymagają użycia nieużywanych śrub. Zdemontowane śruby mogą się wydawać całkowicie zdatne do użytku, jednak z pewnością noszą one ślady zużycia w postaci utraty elastyczności.
Warto podkreślić, że poluzowanie śrub głowicy może mieć fatalne konsekwencje dla głowicy, silnika oraz wszelkich części znajdujących się pod maską. Rzecz w tym, iż wskutek poluzowania śrub dochodzi do nieszczelności, a tym samym również do wycieków. Nawet niewielki wyciek oleju czy płynu chłodniczego może doprowadzić do poważnych zniszczeń.
FAI Auto Parts to brytyjska firma motoryzacyjna, oferująca części samochodowe z wszystkich głównych linii produkcyjnych. W ofercie FAI – Flexatherm Automotive International – znajdują się m.in. wałki rozrządu i głowice cylindrów, które pojawiają się w katalogach niemal od początku działalności przedsiębiorstwa. Jednak dzisiaj firma ma o wiele więcej propozycji. Poza wałkiem rozrządu i głowicą, FAI posiada również inne elementy silnika, jego mechanizmów napędzających i osprzętu. Warto wymienić wydajne pompy oleju, łańcuchy i paski rozrządu czy kolektory. Dużą liczbę referencji stanowią również uszczelki silnikowe.
Części samochodowe FAI to również elementy układu zawieszenia, takie jak sworznie, wahacze tuleje czy stabilizatory. Ponadto, wśród ponad 40 tysięcy referencji znajdują się także części układu kierowniczego, sprzęgła, układu wydechowego i wiele więcej. Wszelkie części samochodowe FAI są poddawane testom jakości, aby do sprzedaży trafiały jedynie produkty, które zadowolą kierowców. Części od firmy FAI są doceniane nie tylko za jakość wykonania, ale także za długi czas bezawaryjnej eksploatacji. Jednocześnie w przypadku autoczęści FAI śmiało można mówić o korzystnej relacji ceny wobec jakości, gdyż produkty są oferowane w przystępnych cenach.
FAI Auto Parts to przedsiębiorstwo, które powstało w Wielkiej Brytanii początkiem lat 60. XX. wieku. Jego założycielem był kierowca wyścigowy Ian Walker. Początkowo firma zajmowała się głównie regeneracją silników w pojazdach wyścigowych, aby z czasem rozpocząć również sprzedaż części do jednostek napędowych. Później, oprócz części silnika do samochodów wyścigowych, zaczęły się pojawiać również elementy do aut osobowych, a następnie także inne autoczęści. Dzisiaj oferta firmy jest już kompleksowa.