26 produktów
Układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR w samochodzie odpowiada za redukcję emisji bardzo szkodliwych tlenków azotu, generowanych przez jednostki wysokoprężne. Układ SCR wykorzystuje do prawidłowego działania płyn AdBlue. Bez tego dodatku nie jest obecnie możliwe pomyślne zaliczenie testów emisji szkodliwych związków. Układ AdBlue montowany jest nie tylko w autach osobowych, ale również w pojazdach dostawczych oraz ciężarowych.
W 2014 roku na terenie Unii Europejskiej weszła w życie norma emisji spalin Euro 6, która drastycznie ograniczyła emisję spalin dla samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Dopuszczalną wartość emisji tlenków azotu zredukowano w stosunku do normy Euro 5 aż o 80 proc. (400 mg/kWh), a dopuszczalną wartość cząstek stałych ograniczono o 66 proc. (10 mg/kWh). Stosowane do tej pory systemy do oczyszczania spalin montowane w silnikach wysokoprężnych, wykorzystujące układy recyrkulacji spalin EGR oraz filtry cząstek stałych DPF/FAP, nie były w stanie sprostać tak rygorystycznym wymaganiom. Wymusiło to więc na koncernach samochodowych zastosowanie dodatkowego, nowego układu. Tak powstał SCR – układ selektywnej redukcji katalitycznej. Konieczne stało się też zastosowanie kolejnego płynu eksploatacyjnego. Tym samym na rynek wszedł płyn AdBlue mylnie uważany jako dodatek do paliwa.
AdBlue to nazwa handlowa określająca roztwór mocznika i wody demineralizowanej. Techniczne oznaczenie tej substancji to AUS32 w Europie, DEF w USA lub ARLA32 w Brazylii. Płyn trafia pod ciśnieniem przez specjalny wtryskiwacz do katalizatora systemu SCR. Układ AdBlue składa się m.in. ze zbiornika na płyn AdBlue. Zbiornik ten z wlewem płynu posiada wymienny filtr mocznikowy AdBlue, który usuwa zanieczyszczenia z płynu, a także jest wyposażony w specjalną grzałkę elektryczną, która zapobiega zamarzaniu płynu. W zależności od modelu oraz konstrukcji samochodu, zbiornik wraz z filtrem mocznikowym AdBlue znajduje się pod pojazdem, w okolicach wlewu paliwa, pod maską lub we wnęce koła zapasowego samochodu.
Płyn AdBlue jest bezpieczny dla środowiska oraz człowieka. Układ SCR nie może działać bez tego środka. AdBlue jest silnie korozyjny i nie można na jego zetknięcie się z metalowymi elementami pojazdu. Płyn nie jest odporny na mróz. Mocznik w nim zawarty krystalizuje w temperaturze minus 11.5 st. C, co wymusiło na producentach stosowanie grzałek. Z kolei w bardzo wysokich temperaturach dodatnich płyn AdBlue ulega rozkładowi.
O czym należy pamiętać w przypadku samochodów z silnikiem wysokoprężnym oraz układem SCR?
Sklep iParts.pl to szeroki wybór elementów układów recyrkulacji i redukcji spalin, w tym także płynu AdBlue oraz filtrów mocznikowych AdBlue. Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. System w kilka sekund znajdzie wszystko czego szukasz.
Zapraszamy do iParts.pl po filtr AdBlue w przystępnej cenie rynkowej. Zapewniamy profesjonalne wsparcie techniczne oraz szybką realizację zamówienia.