Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części

Krok 3 - Informacje potrzebne do właściwego wyboru typu auta, znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Koła zębate

Wybierz auto, aby upewnić się, że wyświetlone produkty do niego pasują
Koła zębate FEBI BILSTEIN FEBI BILSTEIN
Koła zębate INA INA
Koła zębate TOPRAN TOPRAN
Koła zębate ET ENGINETEAM ET ENGINETEAM
Koła zębate MAXGEAR MAXGEAR
Koła zębate SWAG SWAG
Koła zębate OEM OEM
Koła zębate FAST FAST
Koła zębate IJS GROUP IJS GROUP
Koła zębate JPN JPN
Koła zębate KRAFT AUTOMOTIVE KRAFT AUTOMOTIVE
Koła zębate METALCAUCHO METALCAUCHO
Koła zębate TRUCKTEC AUTOMOTIVE TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Koła zębate ACKOJA ACKOJA
Koła zębate AKRON-MALÒ AKRON-MALÒ
Koła zębate AUTOMEGA AUTOMEGA
Koła zębate BLUE PRINT BLUE PRINT
Koła zębate BORSEHUNG BORSEHUNG
Koła zębate BUGIAD BUGIAD
Koła zębate DT SPARE PARTS DT SPARE PARTS
Koła zębate EFI AUTOMOTIVE EFI AUTOMOTIVE
Koła zębate FAI AUTOPARTS FAI AUTOPARTS
Koła zębate FEBEST FEBEST
Koła zębate IPSA IPSA
Koła zębate JP GROUP JP GROUP
Koła zębate MAPCO MAPCO
Koła zębate NTY NTY
Koła zębate OPTIMAL OPTIMAL
Koła zębate OYODO OYODO
Koła zębate QUINTON HAZELL QUINTON HAZELL
Koła zębate RUVILLE RUVILLE
Koła zębate SASIC SASIC
Koła zębate SIDAT SIDAT
Koła zębate TEDGUM TEDGUM
Koła zębate TRICLO TRICLO
Koła zębate VAICO VAICO
Koła zębate VIKA VIKA

1092 produktów

Niepoprawne pole
Niepoprawne pole
BORSEHUNG
0 (0 ocen)
Kod produktu:
B10634
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
BORSEHUNG
Kod:
B10634
Jednostka:
sztuka
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 19,00 zł
6,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
SWAG
0 (0 ocen)
Kod produktu:
30 93 2183
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
SWAG
Kod:
30 93 2183
Jednostka:
sztuka
Długość [mm]: 30
Gwint zewn. [mm]: M10 x 1,25
Sterowanie silnika: Łańcuch
Ciężar [kg]: 0,15
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 29,00 zł
9,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FEBI BILSTEIN
5.0 (3 ocen)
Kod produktu:
32183
dostępny
5.0 (3 ocen)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod:
32183
Jednostka:
sztuka
Długość [mm]: 30
Gwint zewn. [mm]: M10 x 1,25
Sterowanie silnika: Łańcuch
Ciężar [kg]: 0,15
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 34,00 zł
12,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
503 630
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
503 630
Jednostka:
sztuka
Wymiar gwintu: M 10
Długość całkowita [mm]: 94,3
Klasa wytrzymałożci: 12.9
Długość [mm]: 86
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 50,00 zł
18,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FEBI BILSTEIN
5.0 (3 ocen)
Kod produktu:
173153
dostępny
5.0 (3 ocen)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod:
173153
Jednostka:
sztuka
Gwint zewn. [mm]: M10 x 1
Kształt łba sruby / nakrętki: Zewnętrzny Torx
Ciężar [kg]: 0,032
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 50,00 zł
18,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
100 548
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
100 548
Jednostka:
sztuka
Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
Ilość zębów: 26
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 73,00 zł
26,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
701 165
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
701 165
Jednostka:
sztuka
Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
Ilość zębów: 19
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 76,00 zł
27,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
MAXGEAR
0 (0 ocen)
Kod produktu:
54-0021
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

0 (0 ocen)
Producent części:
MAXGEAR
Kod:
54-0021
Jednostka:
sztuka
Ilość zębów: 22
Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
Ciężar [kg]: 0,281
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 78,00 zł
28,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

AUTOMEGA
0 (0 ocen)
Kod produktu:
130027010
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
AUTOMEGA
Kod:
130027010
Jednostka:
sztuka
Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 81,00 zł
29,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
100 833
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
100 833
Jednostka:
sztuka
Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
Ilość zębów: 22
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 81,00 zł
29,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
METALCAUCHO
0 (0 ocen)
Kod produktu:
05340
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
METALCAUCHO
Kod:
05340
Jednostka:
sztuka
Ilość zębów: 20
Wysokość [mm]: 28,5
Ciężar [kg]: 0,3
Średnica zewnętrzna [mm]: 66
Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
Masa [g]: 300
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 74,00 zł
31,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
JP GROUP
0 (0 ocen)
Kod produktu:
1110451300
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
JP GROUP
Kod:
1110451300
Jednostka:
sztuka
Ilość zębów: 22
Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
Ciężar [kg]: 0,281
Ilość montowana w aucie: 1
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 77,00 zł
32,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
METALCAUCHO
0 (0 ocen)
Kod produktu:
05697
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
METALCAUCHO
Kod:
05697
Jednostka:
sztuka
Ilość zębów: 22
Szerokość [mm]: 20,5
Ciężar [kg]: 0,281
Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
Masa [g]: 281
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 77,00 zł
32,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
AUTOMEGA
0 (0 ocen)
Kod produktu:
130026710
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
AUTOMEGA
Kod:
130026710
Jednostka:
sztuka
Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 79,00 zł
33,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
108 698
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
108 698
Jednostka:
sztuka
Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
Ilość zębów: 26
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 79,00 zł
33,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
VIKA
0 (0 ocen)
Kod produktu:
11050030901
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
VIKA
Kod:
11050030901
Jednostka:
sztuka
Ilość zębów: 22
Szerokość [mm]: 33,8
Ciężar [kg]: 0,417
Sterowanie silnika: Koła zębate czołowe
Masa [g]: 417
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 82,00 zł
34,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FEBI BILSTEIN
5.0 (3 ocen)
Kod produktu:
19075
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

5.0 (3 ocen)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod:
19075
Jednostka:
sztuka
Ilość zębów: 43
Sterowanie silnika: Koła zębate czołowe
Lokalizacja w aucie: Strona doprowadzająca
Ciężar [kg]: 0,261
Do 100 dni na zwrot
167,00 zł
-79%
34,59 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

IJS GROUP
0 (0 ocen)
Kod produktu:
18-1027
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
IJS GROUP
Kod:
18-1027
Jednostka:
sztuka
Ilość zębów: 20
Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 84,00 zł
35,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
VIKA
0 (0 ocen)
Kod produktu:
11050030801
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
VIKA
Kod:
11050030801
Jednostka:
sztuka
Ilość zębów: 22
Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 84,00 zł
35,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
METALCAUCHO
0 (0 ocen)
Kod produktu:
05694
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
METALCAUCHO
Kod:
05694
Jednostka:
sztuka
Ilość zębów: 26
Ciężar [kg]: 0,306
Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
Masa [g]: 306
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 84,00 zł
35,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny

Koła zębate i zębatki silnika

Koła zębate silnikaKoła zębate stanowią czynne elementy przekładni zębatej. W skład pojedynczego koła zębatego wchodzi wieniec zębaty, piasta koła zębatego oraz łącznik, który łączy wieniec oraz piastę. W kołach zębatych o małych rozmiarach, a co za tym idzie również o niewielkiej liczbie zębów nie stosuje się łączników – mechanizm ten nie jest potrzebny, gdyż wieniec zębaty spełnia rolę piasty. Na czym polega praca koła zębatego? Otóż w trakcie obrotu kół, dwa otaczające się zęby stykają się ze sobą, co umożliwia ich zazębianie.
 
W samochodach osobowych koła zębate wykorzystywane są w skrzyni biegów do przenoszenia za pośrednictwem wału korbowego momentu obrotowego wytworzonego w silniku na koła pojazdu, co umożliwia poruszanie się pojazdem. W skrzyni biegów występują różne rodzaje kół zębatych, w tym koło odbiorcze i koło zdawcze. Różnią się one między sobą budową – koło zdawcze najczęściej posiada o 1 ząb mniej, przez co możliwa jest zmiana momentu obrotowego (zwiększenie lub zmniejszenie wartości obrotów) oraz uzębieniem – wyróżniamy uzębienie proste oraz ukośne. W przypadku kół zębatych z uzębieniem prostym, zęby ułożone są prostopadle do obwodu koła, a jednocześnie stykają się ze sobą dwa zęby. Natomiast w przypadku uzębienia ukośnego, nieprzerwanie stykają się ze sobą trzy zęby, co przekłada się na wysoką efektywność przenoszenia momentu obrotowego.

Zastosowanie kół zębatych w samochodzie

Koła zębate silnika wykorzystywane są w wielu mechanizmach oraz rozwiązaniach wykorzystywanych w mechanice. W naszych samochodach również odgrywają bardzo ważną rolę i wchodzą w skład takich podzespołów jak skrzynie biegów, układy kierownicze, rozrząd, układ przeniesienia napędu, a dodatkowo istnieją również koła zębate wałów korbowych. Za pomocą kół zębatych często przenoszone są znaczne siły, które wymagają stabilnego i pewnego połączenia z możliwością jego czasowego rozłączenia. Oprócz tego, głównymi cechami tego rozwiązania jest przenoszenie ruchu w sposób równomierny i stały, pewność i niezawodność, bezgłośnie działanie, a także ogromna wytrzymałość co daje duże możliwości eksploatacyjne.

Zalety zastosowania kół zębatych w samochodzie

Do podstawowych zalet zastosowania rozwiązań opartych o samochodowe koła zębate należą: prostota wykonania i łatwość obsługi oraz serwisowania, małe gabaryty przekładni, odpowiednie smarowanie zapewnia cichą pracę oraz blisko stu procentowa sprawność tego rodzaju mechanizmów. Pozytywne strony tej technologii przyćmiewają wady, które również występują, a należą do nich m.in. brak zabezpieczenia przed przeciążeniem, a w przekładniach łańcuchowych występuje sztywna geometria co może powodować problemy.

Dobór samochodowych kół zębatych

Wytrzymałość kół zębatych montowanych w różnych mechanizmach oraz podzespołach naszego samochodu jest starannie wyliczona. Powinna zapewnić nam bezawaryjną jazdę, jednocześnie masa koła powinna być ograniczona do minimum. Właśnie dlatego tak ważne jest prawidłowy dobór kół zębatych do swoich samochodów. Tylko szczegółowo wybrane elementy są w stanie zapewnić nam bezawaryjną jazdę przez kolejne tysiące kilometrów.

Popularni producenci kół zębatych

  • SWAG
  • Febi
  • Ruville
  • INA
  • kraft
  • MaxGear

W naszym sklepie oferowane są tanie koła zębate dostarczane przez renomowanych producentów. Części te zapewnią nam bezawaryjne użytkowanie naszego samochodu przez wiele kolejnych kilometrów.

Każda z oferowanych w sklepie części jest fabrycznie nowa, wykonana z  ogromną starannością i dbałością o każdy szczegół. Zapewni każdemu kierowcy całkowitą pewność prowadzenia swojego samochodu. Przypominamy, że przy zakupach powyżej 399zł klientowi przysługuje darmowa wysyłka.

Najczęściej zadawane pytania

Czym jest moduł koła zębatego rozrządu silnika?

Moduł koła zębatego to parametr niezbędny do prawidłowego doboru współpracujących ze sobą zębatek, ponieważ moduł kół zębatych, bez względu na ich wielkość, musi być identyczny. Moduł koła zębatego to charakterystyczna wielkość koła zębatego stanowiąca odcinek średnicy okręgu podziałowego przypadający na jeden ząb koła.

Jaka rolę pełni koło zębate wałka rozrządu?

Układ rozrządu to precyzyjny mechanizm, który musi być dokładnie zsynchronizowany z działaniem wału korbowego oraz położeniem tłoków w poszczególnych cylindrach. Koło zębate wałka rozrządu pracuje w układzie rozrządu i jest napędzane za pomocą zębatego paska/łańcucha rozrządu. Koło zębate rozrządu odpowiada za zamianę ruchu liniowego łańcucha/paska na ruch obrotowy elementu, do którego jest przymocowane. Koło w rozrządzie samochodowym napędza wał korbowy, wałki rozrządu, wałki wyrównoważające, pompę oleju oraz inne istotne podzespoły silnika. Koło zębate często stanowi element regulatorów faz rozrządu.

Jak rozpoznać zużyte koło zmiennych faz rozrządu?

Najszybciej można zdiagnozować problem z kołem zębatym zmiennych faz rozrządu po dźwiękach wydawanych przez jednostkę napędową. Jeżeli benzynowy silnik klekoce jak klasyczny diesel, wówczas istnieje duże prawdopodobieństwo wystąpienia awarii rozrządu. Oczywiście nie musi to jednoznacznie wskazywać na uszkodzenie koła zmiennych faz rozrządu, jednak bardzo często takie objawy świadczą właśnie o takiej usterce. Znając lokalizację koła zębatego, można z jeszcze większym prawdopodobieństwem potwierdzić zużycie tej części „na słuch” - nienaturalny dźwięk będzie dochodził właśnie stamtąd. Należy pamiętać, że zmiana brzmienia pracy jednostki napędowej jest zauważalna wyłącznie przy mocno rozgrzanym oleju silnikowym, co stanowi jeszcze jedną ważną wskazówkę do prawidłowego zdiagnozowania usterki.

Czy zużyte koło zębate zmiennych faz rozrządu należy wymienić?

Zużyte/uszkodzone koło zmiennych faz rozrządu musi zostać niezwłocznie wymienione na nowe. Należy zakładać nowe koło przy każdej wymianie rozrządu, ewentualnie co drugą, w zależności od marki auta. Zalecamy jednak wykonywać taką operację wraz z każdorazową wymianą rozrządu z prostego powodu. Jeżeli nawet koło zębate wytrzyma dwa, a nawet trzy cykle pomiędzy wymianami rozrządu, i tak, wcześniej czy później, konieczna będzie jego wymiana, a ponieważ wiąże się to najczęściej z demontażem całego rozrządu i ponownym jego montażem, to taka usługa będzie jeszcze droższa niż wykonanie wymiany koła przy okazji serwisowania rozrządu.

Ile kosztuje kompletny rozrząd?

Cena za wymianę rozrządu zależy przede wszystkim od niezbędnych do zamontowania części, w tym paska lub łańcucha rozrządu, a także od pojemności silnika czy ilości cylindrów. W przypadku samochodu z silnikiem czterocylindrowym wymiana rozrządu to średnio koszt 1000-1500 zł. Podobna operacja w silniku ośmiocylindrowym to już koszt 4000 - 6000 zł. Za wymianę kompletnego rozrządu w samochodzie osobowym trzeba zapłacić do 2000 złotych w przypadku rozrządów na pasku oraz do 6000 złotych dla systemu napędzanego łańcuchem.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze