Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Honda Accord to typowy przedstawiciel samochodów osobowych klasy średniej (segment D). Jej produkcja rozpoczęła się w 1976 roku jako następcy modelu 1300. Samochód do 1989 roku funkcjonował jako auto kompaktowe w wersji sedan oraz hatchback. Później, wraz z wejściem na rynek IV-generacji Hondy Accord, samochód dostępny był również w wersji kombi oraz coupe. Honda Accord produkowana jest do dziś. Dziesiąta generacja tego auta pojawiła się w 2017 roku. Dotychczas sprzedano ponad 18 milionów ...