Zmagałem się z dużym problemem nieszczelnego silnika, ale dzięki temu rodzajowi uszczelnienia problem minął. Polecam kupić ten produkt wszystkim, którzy mają podobny problem. Z doświadczenia powiem, że jest skuteczny, więc warto
Kupiłem to uszczelnienie do swojego auta i pasuje fajnie, a co najważniejsze spełnia swoją rolę. Dzięki temu mam swiadomość, ze z moim autem juz wszystko ok. Jeśli chodzi o iPatrs to naprawde bardzo polecam ten sklep, kupuje tu od dłuższego czasu i nigdy się nie zawiodłem zarówno na obsłudze jak i na jakości części.
Wymianę uszczelki kolektora dolotowego należy zacząć od wymontowania całego kolektora z pojazdu i dokładnego oczyszczenia miejsc, w których przylegała stara uszczelka. Po dokładnym usunięciu pozostałości i różnego rodzaju osadów można przystąpić do montażu nowej uszczelki. Podczas zakładania kolektora dolotowego należy pamiętać, by wszystkie śruby dociągnąć z odpowiednią siłą. Uszczelki powinno się wymieniać przy każdym wymontowaniu kolektora dolotowego.
Jakie są objawy awarii uszczelki kolektora dolotowego?
Najczęściej pojawiającymi się objawami usterki uszczelki kolektora dolotowego są nierówna praca jednostki na biegu jałowym, spadek mocy silnika, a także charakterystyczne syczenie dochodzące z okolic kolektora podczas pracy. Podobne objawy występują również podczas awarii samego kolektora dolotowego, przez co warto dokładnie sprawdzić jego stan przed ponownym zamontowaniem w samochodzie. Uchroni to nas od sytuacji, w której mimo wymiany uszczelki, usterka będzie nadal występowała.
Ile kosztuje uszczelka kolektora dolotowego?
Ceny zakupu nowych uszczelek kolektorów dolotowych zaczynają się już od kilkunastu lub kilkudziesięciu złotych. Koszt zależny jest oczywiście od tego, do jakiego modelu samochodu pasuje dany element. Cena waha się również w zależności od producenta samej części. W ofercie naszego sklepu internetowego znajdziecie Państwo wiele uszczelek kolektora dolotowego, pochodzących od renomowanych dostawców, które dostępne są w bardzo atrakcyjnych cenach.
Czy można jeździć z uszkodzoną uszczelką kolektora dolotowego?
Uszkodzenie uszczelki kolektora dolotowego daje bardzo wyraźne oraz uciążliwe skutki. Należą do nich: nierówna praca na biegu jałowym, spadek mocy, czy niepokojące dźwięki podczas pracy silnika. Uszkodzona uszczelka doprowadza do rozszczelnienia się całego układu, do którego mogą w takim przypadku trafiać różne zanieczyszczenia. Ich duża ilość może negatywnie wpływać na kondycję naszej jednostki napędowej. W przypadku uszkodzenia uszczelki kolektora dolotowego należy więc bezzwłocznie udać się do specjalistycznego serwisu, który usunie awarię.
Czy da się wymienić uszczelkę bez zdejmowania kolektora dolotowego?
W niektórych silnikach oraz rozwiązaniach wymiana uszczelki bez konieczności zdejmowania kolektora dolotowego jest teoretycznie możliwa. Podczas wymiany tego elementu warto jednak zadbać o to, by została ona przeprowadzona z należytą precyzją i starannością. Właśnie dlatego wyjęcie kolektora powinno być obowiązkową pozycją na liście prac wykonywanych podczas wymiany uszczelki. Dzięki temu przełoży się to na żywotność nowego elementu, a także pozwoli nam cieszyć się bezawaryjną jazdą.