10000+ produktów
Kolektor dolotowy to bardzo ważna część samochodu, która odpowiada za doprowadzanie powietrza do cylindrów. Podzespół ten wykonuje istotną pracę i zwykle nie jest zbyt awaryjny. Znacznie częściej zdarza się jednak, że uszkodzona zostaje uszczelka kolektora dolotowego. Jej nieszczelność może powodować poważne problemy, dlatego warto wymienić ją od razu po zauważeniu niepokojących sygnałów. Jak jednak rozpoznać, że uszczelka kolektora ssącego jest uszkodzona?
Uszczelka kolektora dolotowego, nazywana także uszczelką kolektora ssącego, jest elementem, którego głównym zadaniem jest zapewnienie szczelności między kolektorem dolotowym a głowicą silnika. Ta z pozoru prosta czynność jest jednak bardzo istotna dla zachowania sprawności samochodu. Szczelność ta zapobiega niekontrolowanemu zasysaniu powietrza przez silnik, które skutkowałoby zabrudzeniem komory spalania przez powietrze omijające filtr powietrza oraz zafałszowaniem wskazań czujników umieszczonych w układzie ssącym, takich jak na przykład przepływomierz. Sprawność uszczelki kolektora ssącego jest więc kluczowa dla poprawnej pracy pojazdu. Jeżeli więc dokonujesz wymiany tego podzespołu, warto wybrać produkt pochodzący od sprawdzonego producenta. Właśnie takie uszczelki pod kolektor ssący ma w ofercie nasz sklep internetowy.
Choć sam kolektor ssący rzadko ulega poważnym awariom, to uszczelka pod nim bywa bardziej problematyczna. Objawy usterki nie są jednak widoczne od razu i często można je pomylić z uszkodzeniem innego podzespołu. Warto jednak wiedzieć, co powinno nas zaniepokoić i skłonić do dokładnego przyjrzenia się uszczelce kolektora ssącego. Jakie są więc najczęstsze sygnały, które wskazują na to, że uszczelka kolektora dolotowego wymaga wymiany?
Najpowszechniej występującym objawem usterki jest spadek mocy silnika. Awaria uszczelki może bowiem prowadzić do zmniejszenia ciśnienia w kolektorze dolotowym. Zaniepokoić powinno także wszelkie szarpanie silnika i nieregularna praca na biegu jałowym oraz syczenie dochodzące z okolic kolektora. Czasami pojawiać mogą się także problemy z zapłonem. Innym sygnałem, który wskazuje na uszkodzenie uszczelki kolektora dolotowego jest wydobywanie się białego dymu z rury wydechowej. Jest to spowodowane wyciekaniem płynu chłodniczego do komory spalania. W przypadku zauważenia któregoś z powyższych objawów zdecydowanie warto skonsultować się z mechanikiem. Zaniechanie naprawy może bowiem doprowadzić do dużo poważniejszych awarii i konieczności przeprowadzenia znacznie bardziej kosztownych napraw.
Gdy będziemy już wiedzieć, że powodem problemów z pracą silnika jest uszczelka kolektora ssącego, konieczny będzie zakup odpowiedniego podzespołu. Musi być on jednak dopasowany do konkretnego modelu auta. Nasz sklep ma w asortymencie części do praktycznie wszystkich samochodów, dlatego znalezienie właściwego produktu nie będzie problemem. Uszczelki pod kolektor ssący są zwykle także bardzo tanie. Droższa może być natomiast ich wymiana. Trzeba jednak pamiętać, że uszkodzone uszczelki kolektora ssącego mogą powodować poważne problemy. Dlatego znacznie bardziej opłacalna będzie wymiana tego podzespołu, niż remont lub wymiana całego silnika spowodowana usterkami, które mogą być następstwem uszkodzonej uszczelki.