288 produktów
Stosowanie coraz bardziej zaawansowanych i jednocześnie kłopotliwych rozwiązań w układzie wydechowym ma na celu, po pierwsze, uzyskanie jak najlepszych osiągów, po drugie, spełnienie restrykcyjnych wymogów ekologicznych. Filtr cząstek stałych DPF, w tym wtryskiwacz filtra DPF, to najbardziej kłopotliwe i znienawidzone przez kierowców elementy współczesnych samochodów z jednostkami wysokoprężnymi.
Pierwsze filtry cząstek stałych DPF (ang. Diesel Particulate Filter) pojawiły się w samochodach z silnikami Diesla już w latach osiemdziesiątych XX wieku. Dzięki nim możliwe było wyeliminowanie typowego, czarnego dymu wydobywającego się z rur wydechowych Diesli. DPF były wówczas rozwiązaniami stosowanymi sporadycznie, głównie w Mercedesach z trzylitrowymi jednostkami napędowymi.
Filtr stał się obowiązkowym elementem wyposażenia Diesli w 2006 roku, wraz z wejściem w życie normy emisji spalin Euro 4. Większość koncernów motoryzacyjnych w tym czasie zaczęła stosować standardowe filtry DPF. Francuscy producenci postawili filtry FAP, tzw. mokre.
Budowa filtra cząstek stałych nie jest skomplikowana. Składa się on z ceramicznego wkładu oraz metalowej obudowy. Filtr DPF przypomina budową katalizator, czyli plaster miodu, jednak liczba kanalików DPF jest większa i są one częściowo zatkane. Niektóre samochody wyposażone są w dodatkowy wtryskiwacz filtra DPF umieszczony przed filtrem, który dozuje paliwo spalające się bezpośrednio w układzie wydechowym. Z uwagi na to, że cząstki sadzy są większe niż pory filtra, zatrzymują się one w filtrze i są następnie usuwane. Następuje tzw. regeneracja filtra. Wyróżnia się trzy podstawowe tryby regeneracji/oczyszczania filtra DPF – regenerację pasywną, regenerację aktywną oraz regeneracje wymuszoną.
Filtr i wtryskiwacz filtra cząstek stałych DPF kontrolowane są przez komputer ECU, który gromadzi informacje z czujników ciśnienia (czujników różnicowego ciśnienia spalin), znajdujących się przed i za filtrem DPF. W tych samych miejscach umieszczone są również czujniki temperatury spalin.
Z założenia filtr cząstek stałych miał być rozwiązaniem bezobsługowym. W momencie, gdy zaczynał się zapychać, problem miał zostać usunięty za sprawą regeneracji aktywnej, czyli dotrysku oleju, którego dokonywał wtryskiwacz DPF, i wypalenia sadzy. W praktyce jednak regeneracja aktywna nie sprawdzała się zbyt dobrze. Filtr do prawidłowej pracy potrzebuje sprawnie działającej jednostki napędowej, stosowania specjalnych olejów silnikowych, jak również odpowiedniej eksploatacji samochodu.
Tylko w iParts.pl wtryskiwacz filtra sadzy do silników Diesla w przystępnej cenie. Współpracujemy wyłącznie ze sprawdzonymi i godnymi zaufania producentami elementów i podzespołów układów wydechowych. Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Na pewno mamy to, czego szukasz.
Zapraszamy do iParts.pl po elementy układu wydechowego w atrakcyjnej cenie rynkowej. Dostępna w naszym sklepie jednostka wtryskowa dostarczana jest przez renomowanych producentów samochodowych układów wydechowych dedykowanych do silników Diesla. Zapewniamy profesjonalne wsparcie techniczne oraz natychmiastową realizację zamówienia.