Wybierz markę:
Zestawy do konwersji sprzęgła, przezbrajania
Koło dwumasowe to element układu przeniesienia napędu umieszczony pomiędzy jednostką napędową a skrzynią biegów. Jest ono odpowiedzialne za tłumienie drgań generowanych przez silnik. Koło zamachowe to element magazynujący energię oraz ściśle współpracujący z rozrusznikiem samochodu. W wielu przypadkach właściciele aut decydują się na przezbrojenie dwumasowego koła zamachowego na jednomasowe koło zamachowe w swoim pojeździe. Dlaczego?
Koło zamachowe dwumasowe i sztywne w samochodzie
W zależności od modelu samochodu, jego roku produkcji oraz zamontowanej w nim skrzyni biegów, wyróżnia się dwa podstawowe typy kół zamachowych:
- koła zamachowe sztywne
- koła zamachowe dwumasowe
Koło sztywne, nazywane również jednomasowym, to bardziej klasyczne rozwiązanie, w którym koło zamachowe jest ciężkim, metalowym odlewem, będącym w stanie przetrwać sam samochód, bez potrzeby jego wymiany przez cały okres użytkowania auta.
W przypadku koła dwumasowego, stanowi ono o wiele bardziej skomplikowany element, zbudowany z wielu części ulegających z czasem zużyciu. Niestety, koło dwumasowe wymaga niekiedy kilkukrotnej wymiany w ciągu całego okresu eksploatacyjnego samochodu.
Konieczność wymiany koła dwumasowego w aucie to z reguły dość duży wydatek dla właściciela pojazdu. Często więc użytkownicy szukają sposobów obniżenia kosztów związanych z obsługą i serwisowaniem koła dwumasowego, decydując się na zestaw do konwersji sprzęgła.
Sztywne koło zamiast dwumasy
Współczesne sprzęgło samochodowe nadaje się do przeprowadzenia pewnych modyfikacji technicznych. Wykorzystuje się w tym celu specjalne zestawy, które pozwalają na przejście z koła dwumasowego na bezawaryjne koło jednomasowe. Takie zestawy do przezbrajania sprzęgła zawierają najczęściej, oprócz samego koła zamachowego, również sprzęgło (tarcza, docisk), które jest zupełnie inne niż do koła dwumasowego.
Gdy koło dwumasowe zostaje zastąpione kołem sztywnym, wówczas inny element musi przejąć funkcje dwumasy, zwłaszcza w kontekście redukcji drgań silnika. Rolę tą przejmuje tarcza sprzęgła. Ważne jest więc właściwe dobranie całego zestawu do konwersji sprzęgła pod względem jego dopasowania do konkretnego samochodu.
Zalety zastąpienia koła dwumasowego kołem jednomasowym
- Niższy koszt części w porównaniu z obsługą i serwisowaniem koła dwumasowego.
- Ewentualna wymiana sprzęgła w przyszłości dotyczy wyłącznie tarczy, docisku oraz łożyska oporowego.
- Konwersja na koło jednomasowe zapewnia jego użytkowanie do końca technicznego życia samochodu.
- Montaż sztywnego koła zapewnia lepszą reakcję silnika na wciśnięcie gazu.
Warto pamiętać, że praca układu napędowego, m.in. sprzęgła, w bardzo dużym stopniu jest uzależniona od stanu technicznego innych podzespołów (m.in. jednostki napędowej i skrzyni biegów). Jeżeli silnik ma już swoje lata i generuje dość duże wibracje, wówczas przezbrojenie dwumasowego koła zamachowego na jednomasowe koło zamachowe może spotęgować te odczucia. Mimo że tłumiki drgań nie są wyeliminowane tylko przeniesione, to sprężyny w tarczy nie są w stanie aż tak skutecznie niwelować powstających wibracji.
Popularni producenci zestawów do konwersji sprzęgła
- Valeo
- LuK
- Sachs
- Aisin
- Nexus
- Sachs Performance
- Kamoka
- Exedy
Tylko w iParts.pl wysokiej klasy zestaw do konwersji sprzęgła w przystępnej cenie rynkowej. Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.
Zapraszamy do iParts.pl po zestaw do przebudowy sprzęgła! Wszystkie dostępne w sprzedaży produkty są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Zapewniamy profesjonalną obsługę, najniższe ceny na rynku oraz szybką realizację zamówienia.
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Dlaczego sprzęgło hałasuje? Co może być przyczyną głośnej pracy sprzęgła i w jaki sposób należy w takich przypadkach postępować?
- Sprzęgło zaczęło się ślizgać? Jak rozpoznać, że to właśnie sprzęgło i co zrobić, kiedy pojawi się ten problem?
- Zamarznięte sprzęgło i skrzynia biegów. Czy to w ogóle możliwe? Jak się uchronić przed tego typu problemami?
- Kiedy sprzęgło przestaje się wysprzęglać. Jak rozpoznać nadchodzące problemy? Co je powoduje i jak należy sobie z nimi radzić?
- Sprzęgło DSG, jego budowa i działanie. Ile kosztuje wymiana sprzęgła w skrzyni DSG?
- Koniec mechanicznego połączenia pedału ze sprzęgłem?
- Jak rozpoznać objawy zużytego wysprzęglika? Czym różnią się od objawów zużytej pompki sprzęgła?