Układ rozrządu jest elementem niezbędnym dla prawidłowego funkcjonowania jednostki napędowej pojazdu. Ten złożony mechanizm jest jedną z intensywniej eksploatowanych części, dlatego wymaga regularnej konserwacji. Nawet najmniejsze awarie zakłócają pracę silnika i mogą być przyczyną jego poważnych uszkodzeń.
Dacia kojarzona jest z budżetowymi samochodami, które stanowią ciekawą alternatywę dla zakupu aut używanych w wyższych cenach. Model Logan w wersji MCV, czyli w nadwoziu kombi jest samochodem, dzięki któremu ta rumuńska marka mogła ponownie zagościć na naszych drogach. Logan miał być z zamysłu niewielkich rozmiarów samochodem rodzinnym dostępnym dla osób o ograniczonym budżecie i ceniących sobie jednocześnie możliwość zakupu samochodu nowego. Logan oprócz wersji MCV, czyli ...
Jedną z grup produktów marki Dayco są paski rozrządu. Szacuje się, że w Europie ponad 100 mln pojazdów napędzanych jest przez pasek rozrządu. Ze względu na swoją funkcjonalność, wagę, działanie, efektywność i cenę paski rozrządu zastąpiły na przestrzeni lat łańcuchy w silnikach z górnym wałkiem rozrządu. Zadaniem paska rozrządu jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałki rozrządy, które wprawiają w ruch popychacze i zawory.
Zerwanie paska rozrządu może być przyczyną zderzania się tłoków, pogięcia i uszkodzenia trzonków zaworów i uszkodzenia prowadnic. Wymieniając więc pasek rozrządu na nowy warto wybrać produkt cieszący się dobrymi opiniami, sprawdzonego producenta – takiego jak Dayco.
Paski rozrządu Dayco dostępne są w różnych wersjach i konfiguracjach:
Paski rozrządu Dayco – wykorzystywane i dostosowane do pracy w silnikach wysokoprężnych i benzynowych, w samochodach osobowych i dostawczych. Zastosowanie wysokiej jakości materiałów i najnowocześniejszych technologii przyczynia się do możliwości produkcji pasków o różnych strukturach i profilach zębów, będących w stanie sprostać wymaganiom dyktowanym osiągami nowoczesnych silników. Paski te redukują poziom hałasu, odporne są na ścierane i zapewniają długą trwałość.
Paski rozrządu Dayco HIT – wykonane z nowoczesnych materiałów oraz wyposażone w specjalną powłokę PTFE, w połączeniu z tkaniną pokrywającą zęby zapewniają precyzyjne i stałe sprzężenie różnych elementów układu napędowego, również w trudnych warunkach. Zastosowanie nowoczesnych technologii pozwala zwiększyć wytrzymałość paska na zużycie, wywołane zazębianiem się z kołami pasowymi oraz zredukować tarcie boczne spowodowane zetknięciem się boku paska z kołnierzem koła pasowego. Pasek rozrządu HIT dostępny jest osobno, w zestawie oraz wraz z pompą wody.
Zestawy pasków rozrządu Dayco TB SET – linia produktów TB SET stworzona została z myślą o silnikach z paskiem rozrządu, sterującym wałkiem pośrednim lub pompą wtryskową. Opracowane w celu pokrycia szerokiej gamy zastosowań, kompatybilnych z rozwiązaniami producentów samochodów.
Zestawy pasków rozrządu Dayco z pompą wody – w wielu pojazdach pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu, który kontroluje i wpływa na jakość jej pracy. Wybór produktów jednej marki – Dayco to strzał w dziesiątkę i gwarancja bezpiecznej pracy układu.
Zestawy rozrządu Dayco – wymogi jakościowe spowodowały konieczność wymiany całego zestawu, czyli układu rozrządu, pozwalając mechanikom na zapewnienie maksymalnej niezawodności naprawy. Wśród zestawów znajdziemy:
• KTB – zestaw sterowania rozrządem,
• KTBWP – zestaw sterowania rozrządem wraz z pompą wody,
• KPV – zestaw sterowania urządzeniami pomocniczymi.
Zestawy te oprócz kompletnego systemu, zapewniają doskonałe dopasowanie techniczne komponentów, gwarantując maksymalną jakość. Bez względu, który produkt Dayco wybierzesz, zyskujesz gwarancję doskonałej pracy.
Powiązania: