WEEKEND Z DARMOWĄ DOSTAWĄ ODBIERZ KOD

Do końca promocji pozostało:

0
0
3
3
5
5
7
7
2
2
8
8
Części samochodowe nr 1
Potrzebujesz pomocy?
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "5"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Koszyk
Wybrane auto: OPEL ANTARA A (L07) (2006.08 - 2017.08) 2.4 LPG (140KM, 103KW) (Z 24 XE) (2008.10 - )
Kliknij, aby wyszukać części dla Twojego auta

Jakie przewody zapłonowe wybrać?

Zakłócenia o których mowa powyżej powstawać mogą na skutek wytworzenia silnego pola elektromagnetycznego przez impuls zapłonowy o napięciu rzędu 25.000 V. Konsekwencją tego zjawiska może być wówczas negatywna reakcja wszelkich systemów elektronicznych naszego samochodu. Dobre przewody muszą więc „radzić sobie” z tego typu zjawiskami i muszą być odporne na procesy starzenia, a także uszkodzenia mechaniczne i przepalenie. 

Jakie przewody zapłonowe wybrać?

Rodzaje i zastosowania przewodów zapłonowych

Na rynku dostępne są przewody wykonane w z różnych surowców:

  • Przewody o rdzeniu miedzianym – to najstarszy typ przewodów zapłonowych. Rdzeń wykonany jest z wiązki miedzianej, a do tłumienia zakłóceń wykorzystywane są specjalne rezystory umiejscowione na końcówkach kabli. Ich podstawową zaletą jest odporność na uszkodzenia mechaniczne, jednak rezystory te znacznie ograniczają moc iskry.
  • Jakie przewody zapłonowe wybrać?

    Przewody o rdzeniu węglowym – rdzeń tych przewodów wykonany jest z włókien szklanych, impregnowanych węglem, który jest dobrym przewodnikiem. Ich zaletą jest dobry poziom tłumienia zakłóceń, jednak są mało trwałe, a tym samym narażone na uszkodzenia mechaniczne. Nie najlepiej radzą sobie też z impulsami o wysokich częstotliwościach.
  • Przewody ferromagnetyczne – przewody te cechują najlepsze parametry. Wokół rdzenia z włókna szklanego nawinięta jest spirala z drutu nierdzewnego. Gęsta spirala zapewnia dobre tłumienie zakłóceń i najlepszą przewodność oraz energię iskry. Przewody te uznawane są za najlepsze z obecnie dostępnych na rynku. 

Wybierając przewody należy zwrócić również uwagę na materiały izolacyjne. Każdy producent stosuje własne technologie i materiały izolacyjne, mające na celu wzrost odporności mechaniczno-termicznej przewodów. Najbardziej podstawowym, a zarazem najstarszym typem izolacji jest osłona PCV. Przewody te charakteryzuje najmniejszy stopień ochrony termicznej – niewiele ponad 100°C - czyli klasa A. Najpopularniejsze obecnie są kable w osłonie silikonowej, która jest elastyczna, miękka i odporna na temperatury do 250°C - w klasie F. 

Powiązane kategorie towarowe:

Polecani producenci:

Popularne z kategorii Przewody zapłonowe

Przewody zapłonowe - zestaw NGK 8541
138,00 zł
4.7 (35 ocen)
Przewody zapłonowe - zestaw NGK 7044
178,00 zł
4.7 (35 ocen)
Przewody zapłonowe - zestaw BOSCH 0 986 357 208
100,00 zł
4.7 (12 ocen)
Przewody zapłonowe - zestaw NGK 0709
126,00 zł
4.7 (35 ocen)
Przewody zapłonowe - zestaw NGK 4746
80,00 zł
4.7 (35 ocen)
Przewody zapłonowe - zestaw NGK 9262
73,00 zł
4.7 (35 ocen)
Przewody zapłonowe w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Przewody zapłonowe pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Przewody zapłonowe
Redakcja iParts.pl składa się ze specjalistów branży automotive z dużym doświadczeniem w sprzedaży części samochodowych. Dla nas to nie tylko praca, ale również pasja, którą pielęgnujemy na co dzień. Staramy się publikować najciekawsze porady, które mogą okazać się przydatne naszym Klientom.
10 komentarzy
Będę wymieniał u siebie w samochodzie przewody zapłonowe i szukałem jakie będą najlepsze. Dobrze, że natknąłem się na ten artykuł.
Ja nawet nie wiem jakie mam przewody ale mam je już chyba 3 lata i zrobiłem na nich kilkadziesiąt tysięcy kilometrów także chyba są dobre i sprawne:) Domyślam się że za jakiś czas czeka mnie ich wymiana jak się wyeksploatują.
NKG 20tyś km zrobione i do wymiany dyskoteka iskrzą jak tralla..
u mnie takie siadły po 10 tysiącach, pewnie źle trafiłem...
zamontowałem u siebie jakieś kable no name, wszystko chodzi dobrze, zrobione ponad 50 tys. km bez problem :)
Nie ale za to posiadasz swiece żarowe, które kochają śniedzieć i pękać przy wykrecaniu ;)
ja kupiłem ostatnio przewody Boscha i jestem bardzo zadowolony, przy wymianie okazało się że 2 stare kable już były tak sparciałe że iskra uciekała na boki i dlatego auta tak nie chciało palić, teraz jak ręka odjął
jak dobrze że nie posiadam czegoś takiego jak kable zapłonowe :) diesel górą! :)
szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia jakie mam u siebie zamontowane, ale przy następnej wymianie warto będzie sprawdzić
mam kable NGK, ale przyznam szczerze że nie wiem jaki mają rdzeń. ważne że działają :)

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze