Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Audi A2 (8Z0) (2000.02 - 2005.08)

Części samochodowe do Audi A2 8Z0

Audi A2 to samochód osobowy zaliczany do klasy aut miejskich (segment B), produkowany w latach 2000-2005. Było to najmniejsze wówczas auto w ofercie niemieckiego producenta, które nawiązywało swoją konstrukcją do modelu 50 produkowanego jeszcze w latach 1974-1978. Początki Audi A2 sięgają roku 1997, kiedy to podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie pokazano model koncepcyjny Audi AI2. Na bazie tego prototypu przygotowano wersję produkcyjną i już dwa lata później zaprezentowano ją na tych samych targach niemieckich. Projektantem małego, ekonomicznego i funkcjonalnego modelu A2 był Luc Donckerwolke. Niestety, pomimo licznych zalet, jakie oferowało miejskie Audi, nie odniosło ono spodziewanego sukcesu, a przez 5 lat produkcji sprzedano zaledwie 175 tys. egzemplarzy tego modelu.

Małe, miejskie Audi zbudowano z aluminium na ramie przestrzennej z wykorzystaniem technologii ASF (Audi Space Frame). W modelu A2 użyto tego samego lekkiego poszycia co w luksusowym Audi A8. Dzięki temu rozwiązaniu małe A2 ważyło niespełna tonę. Duży nacisk położono na bezpieczeństwo. Konstrukcja auta posiadała kontrolowane strefy zgniotu zarówno z przodu, jak i z tyłu, a także poduszki powietrzne oraz szereg systemów, jak np. ABS, ASR czy ESP.

Plusem Audi A2, o dziwo, jest przestronność wnętrza zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie. Innowacyjnym rozwiązaniem było zastosowanie w tym aucie wielopoziomowej podłogi, przez co możliwe było wygospodarowanie większej ilości miejsca na nogi osób zajmujących miejsca z tyłu pojazdu. Poprzez łatwe zdemontowanie tylnej kanapy można szybko zwiększyć pojemność bagażnika z 390 do 1140 litrów.

W zwinnym, miejskim Audi A2 montowano dwa silniki benzynowe R4 o pojemności 1.4 l 75 KM oraz 1.6 l FSI 110 KM. Pojawiły się również jednostki wysokoprężne R3 TDI o pojemności 1.2 l 61 KM i 1.4 l o mocy 75 KM oraz 90 KM. Napęd na przednią oś, w zależności od wersji silnikowej, był przenoszony za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub 5-stopniowej przekładni półautomatycznej. Tutaj należy wspomnieć o dość ciekawym rozwiązaniu zastosowanym przez Audi. W modelu A2 nie było możliwości otworzenia maski silnika. W razie konieczności jednak można ją było szybko zdemontować. Również wymiana podstawowych płynów w samochodzie odbywa się w niecodzienny sposób. Dostanie się do wlewów np. płynu do spryskiwaczy wymagało otworzenia osłony chłodnicy.

Produkcję modelu A2 zakończono w 2005 roku. Jej kontynuacji nie podjęto, ponieważ sprzedaż tego auta nie osiągnęła poziomu, który zakładano. Jednak w 2011 roku we Frankfurcie pokazano pojazd koncepcyjny, który był całkowicie elektryczną wersją Audi A2, i nosił nazwę Concept.

Zalety:

  • dopracowane, eleganckie wnętrze
  • ekonomika jazdy
  • automatyczna skrzynia biegów
  • bogate wyposażenie
  • przestrzenne wnętrze, jak na auto tej klasy
  • dobre prowadzenie

Wady:

  • niskie przednie zawieszenie
  • stosunkowo drogie części zamienne
  • awaryjne niektóre jednostki napędowe
  • usterki układu kierowniczego

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze