Chrysler 300M to pojazd zaliczany do klasy wyższej. Należy do rodziny masywnych, dużych limuzyn, stanowiących wizytówkę marki Chrysler. Części Chrysler 300M zaczęto składać w 1998 roku. Było to uzupełnienie oferty, w której znajdowały się już modele Concorde i LHS. 300M to propozycja najbardziej ekonomiczna. Samochód jest nie tylko najtańszy z oferty, ale też najmniejszy. Jednocześnie wiele części do Chrysler 300M to również podzespoły przeznaczone do Concorde i LHS. Modele mają ze sobą wiele wspólnego, między innymi powstały na tej samej płycie podłogowej Chrysler LH platform.
Producent zaoferował stosunkowo mało wariantów modelu Chrysler 300M. Wszystkie egzemplarze to 4-drzwiowe sedany. Natomiast silniki to zawsze jednostki benzynowe V6. Użytkownik ma do wyboru silnik o pojemności 2.7 lub 3.5 litra. Jako przekładnię wykorzystano 4-biegową skrzynię automatyczną.
W 2002 roku zdecydowano się na przeprowadzenie liftingu. Pojawiły się wtedy nowe części do 300M, głównie w obrębie nadwozia. Zmieniono między innymi atrapę chłodnicy oraz zmodyfikowano reflektory. Modyfikacje nie były jednak zbyt duże.
W 2004 roku części Chrysler 300M zostały połączone w całość po raz ostatni. Producent nie zdecydował się na stworzenie kolejnej generacji, zatem oznaczało to koniec modelu 300M. Zarówno Chrysler 300M, jak i modele Concorde oraz LHS zostały zastąpione przez wzorowany na nich Chrysler 300. Niemniej wszystkie wymienione auta wciąż są dostępne na rynku wtórnym i całkiem często można je spotkać na europejskich drogach.