Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Dodge CALIBER (od 2006.06)

Części samochodowe do Dodge Caliber

Dodge Caliber zaliczany do samochodów osobowych klasy kompakt, był produkowany w latach 2006-2011 przez północnoamerykański koncern Chrysler. Caliber zastąpił na rynku wysłużony już model Neon, będący klasycznym sedanem. Dodge Caliber został zbudowany w oparciu o prototyp o tej samej nazwie, który zaprezentowano w 2005 roku, oraz na płycie podłogowej GS, stworzonej we współpracy z Mitsubishi. Caliber był pierwszy samochodem amerykańskiej marki oferowanym na polskim rynku.

Nadwozie Dodge’a Caliber bardziej przypomina kombi niż hatchback. Linie karoserii poprowadzono zgodnie z ówczesną polityką designerską Chryslera, czyli nadano im ostrego, lecz klarownego charaktery, natomiast całość nabrała pudełkowatego wyglądu. Wnętrze auta zdominowały plastiki o raczej słabej jakości. W Calibrze nie przyłożono się do zapewnienia użytkownikom odpowiedniego komfortu siedzeń. Zarówno siedziska przednich foteli, jak i tylna kanapa są zbyt krótkie, a ich wyprofilowanie pozostawia dużo do życzenia. Zapewniono również dość mały bagażnik, jak na takie gabaryty samochodu. Oferował on 352 l pojemności, a po rozłożeniu tylnej kanapy przestrzeń załadunkowa zwiększała się do zaledwie 1000 litrów pojemności.

Na plus Dodge’a Caliber można zaliczyć stosunkowo mocne silniki. Oferowano jednostki benzynowe R4 o pojemności 1.8 GEMA 148 KM, 2.0 GEMA 158 KM, 2.4 GEMA 173 KM oraz wersję 2.4 Turbo GEMA SRT-4 o mocy 285 KM. Nie zapomniano również o jednostkach wysokoprężnych. W ofercie amerykańskiego koncernu znalazły się 2-litrowe jednostki Turbo o mocy 138 KM oraz 168 KM (silniki Volkswagena). Caliber posiadał napęd przedni lub AWD. Moment obrotowy przenosiła 5- i 6-biegowa skrzynia manualna lub przekładnia CVT.

Dodge Caliber to samochód, który, niestety, nie prowadzi się jak po sznurku. Kierowcy mogą tu narzekać na mało precyzyjny układ kierowniczy. Słabo wypada również zawieszenie, które powoduje przechylanie się auta w zakrętach, a także układ hamulcowy, nie grzeszący skutecznością szczególnie po dłuższym czasie użytkowania auta. Te wszystkie niedoróbki i niedociągnięcia zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym oraz użytkowym sprawiły, że samochodów z oznaczeniem Caliber na polskich drogach jest jak na lekarstwo. Ponadto Dodge już jakiś czas temu wycofał z polskiego rynku ten model.

Zalety:

  • dobra przyczepność zawieszenia AWD
  • silniki Diesla Volkswagena
  • stosunkowo dobry komfort jazdy
  • spalanie
  • niezłe przyspieszenie

Wady:

  • układ kierowniczy
  • słaba widoczność do tyłu
  • mało wygodne fotele
  • niewielki bagażnik
  • zawieszenie
  • plastikowe wnętrze

Powiązania:

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze