Honda Civic IX pojawiła się po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Detroit 10 stycznia 2011 roku. Pokazano wówczas, oczywiście, wersję na rynek amerykański. Z kolei Civic na rynek europejski zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2012 roku. Samochód był produkowany do 2016 roku. Tylko w 2016 roku w Polsce sprzedano 3061 egzemplarzy różnych wersji Hondy Civic dziewiątej generacji.
Dziewiąta generacja Hondy Civic została zaprojektowana przez Toshiyuki Okumoto oraz Takuya Miyazawa, a pierwowzorem koncepcyjnym dla tego auta była zaprezentowana w roku 2010 seria prototypów Civic Concept, które z kolei oparte zostały na koncepcji m.in. modelu hybrydowego CR-Z, a także amerykańskiej odmiany Hondy Accord. Dziewiąta odsłona Hondy Była mocno powiązana ze swoim poprzednikiem zarówno jeśli chodzi o zastosowane części Honda Civic 9, o rozwiązania konstrukcyjne, jak i aspekt techniczny (m.in. ta sama platforma podłogowa).
Samochód dostępny był w wielu wersjach nadwoziowych, a w trakcie swej obecności na rynku został poddany dwóm modernizacjom w roku 2013 oraz 2014. Dla Europy, Azji, Australii oraz Ameryki Południowej przygotowano hatchbacka, sedan oraz kombi, a dla Ameryki Północnej wyposażone w odpowiednie części do Honda Civic przystosowane do tamtejszego rynku wersja sedan oraz coupe. Między wersją europejską i tą na resztę świata różnice były w zasadzie niewielkie, w niektórych aspektach wręcz kosmetyczne. Tym razem Honda, m.in. w przypadku wersji sedan, zastosowała ten sam wygląd samochodu na cały świat.
W marcu 2013 roku w Genewie pokazano prototyp Hondy Civic Tourer (kombi). Było to połączenie praktyczności ze sportowym charakterem Civica, którą można było obserwować dotychczas w wersji hatchback. W kombi zastosowano szereg nowych patentów konstrukcyjnych i części Honda Civic dziewiątej generacji. Pojawiły się m.in. szersze tylne nadkola, zamontowano duży tylny spojler oraz centralny wydech z dwoma końcówkami. Pojawiły się także tylne reflektory w technologii LED.
Wersja produkcyjna Hondy Civic kombi zadebiutowała w sierpniu 2013 roku, a oficjalnie miała swoją premierę podczas targów motoryzacyjnych Frankfurt Motor Show 2013. Kombi w odmianach Lifestyle i Executive wyposażone zostało w najnowsze systemy i części samochodowe, w tym np. w aktywne tylne zawieszenie Adaptive Damper, dające możliwość wyboru spośród trzech trybów jazdy (Comfort, Normal, Dynamic).
Ostateczna produkcyjna wersja kombi – Civic Tourer, pojawiła się w listopadzie 2013 roku. Powstała na płycie podłogowej hatchbacka Civic. Bez zmian pozostał np. rozstaw osi. Pojemność bagażnika wersji kombi wynosiła 624 litry, a po złożeniu tylnej kanapy było to 1668 litrów.
Zapraszamy do iParts.pl do najwyższej jakości auto części samochodowe, w tym również oryginalne części Honda Civic IX Tourer!