Model należący do segmentu B produkowany od 1998 roku. Następca legendarnego modelu 205. Wielki sukces francuskiej marki. 206-tka to najlepiej sprzedający się samochód w historii Peugeota. Bardzo popularny, jak nie jeden z najpopularniejszych modeli w historii motoryzacji. Z fabryk na całym świecie wyjechało ponad siedem milionów egzemplarzy.
Kształtne hatchbacki są najliczniej reprezentowane na rynku wtórnym. Używanego Peugeota 206 można kupić nawet za pięć tysięcy złotych...
Kierowcy chwalą model 206 za przestronną, ergonomiczną i funkcjonalną kabinę. Za plus można również określić dobrze zestrojone zawieszenie. Do minusów z pewnością należą niezbyt wygodne fotele, które dokuczają na dłuższych trasach. Bagażnik ma pojemność 245 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń do naszej dyspozycji jest aż 1130 litrów. Bagażnik wydłużonej wersji kombi posiada pojemność 313/1136 litrów.
Najbardziej dokuczliwe, mimo że bardzo ciekawe, okazuje się wnętrze. Wszechobecny i podatny na zarysowania twardy plastik sprawia, że kabina prezentuje się o wiele gorzej od karoserii.
Producenci Peugeota 206 przewidzieli dla tego modelu dość dużą ilość jednostek napędowych. Od podstawowego, mizernego motoru 1.1 (60 KM) przez 1.4 (75 i 88 KM) i 1.6 (89 i 109 KM) aż do rzadko spotykanych 2.0 (135, 136 i 177 KM). Znaczne zróżnicowanie mocy nie znajduje pokrycia w spalaniu. 2.0 palą średnio 9-10l/100km, natomiast pozostałe, niższej mocy silniki 6,5-7,0/100km.
Zalety:
- Niewygórowane ceny
- Atrakcyjna stylizacja
- Osiągi i właściwości jezdne mocniejszych wersji
Wady:
- Niska trwałość niektórych podzespołów
- Jakość wykończenia wnętrza
- Skromne wyposażenie wielu egzemplarzy
Inne modele Peugeot 206