Peugeot 407 to propozycja francuskiego koncernu motoryzacyjnego zaliczana do samochodów osobowych klasy średniej (segment D). Auto zaprezentowano po raz pierwszy w 2003 roku podczas frankfurckiego salonu samochodowego jako koncepcyjny prototyp Elixir. Wersję produkcyjną, która zastąpiła model 406, przedstawiono rok później w Genewie. Model 407 wszedł do produkcji w 2004 roku i przez 7 kolejnych lat zdobył silną pozycję rynkową, stając się jednym z najchętniej kupowanych europejskich samochodów w swojej klasie.
W porównaniu z modelem 406, nowe wcielenie Peugeota pod względem stylistycznym było zupełnie inne. Samochód zaprojektowano w myśl nowej linii designerskiej francuskiego koncernu, która jest stosowana do dnia dzisiejszego. Wygląd Peugeota 407 charakteryzował się rozłożystymi reflektorami przednimi, które zachodziły aż na błotniki, a także zderzakiem z ogromnym wlotem powietrza. Nie mogło również zabraknąć dużego logo koncernu na masce samochodu. Z tyłu auta w oczy rzucała się mocno ścięta klapa bagażnika z dużymi kloszami reflektorów.
Samochód sprzedawano jako 2-drzwiowe coupe, 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Praktycznie w każdej wersji nadwoziowej samochód zapewniał wystarczającą ilość miejsca do komfortowego podróżowania. Użyte materiały oraz części w Peugeot 407 były niezłej jakości, gwarantując przyjemność z jazdy oraz odpowiednią funkcjonalność wnętrza. Producent zapewnił 4 wersje wyposażenia samochodu (Comfort, Sport, Executive oraz Platinum). W standardowym wyposażeniu samochodu nie zabrakło m.in. 6 poduszek powietrznych, systemów ABS oraz ESP, elektrycznie regulowanych szyb, radioodtwarzacza czy też klimatyzacji. Za bogatsze wyposażenie należało, oczywiście, odpowiednio zapłacić.
Imponująco przedstawiała się gama oferowanych jednostek napędowych. Silniki benzynowe rozpoczynały się od pojemności 1.8 i mocy 125 KM. Najmocniejszą jednostką w gamie był motor 3.0 V6 o mocy 211 KM. Silniki wysokoprężne HDI miały pojemność od 1.6 do 3.0 V6 i generowały moc od 109 do 236 KM. Napęd na przód był przenoszony za pomocą 5- i 6-biegowej przekładni manualnej lub 4- i 6-stopniowej skrzyni automatycznej.
Peugeot 407 to na pewno udana konstrukcja, o czym świadczą liczne nagrody przyznane francuskiemu koncernowi (np. Auto-Moto Lider 2004, najlepszy samochód roku we Francji wg Am&s 2005 i 2007, Auto nr 1 wg Auto Bild w Chorwacji, Finlandii, Francji, Słowacji i Ukrainie, finalista plebiscytu Samochód Roku 2005).